Jari-Matti Latvala neprožívá zrovna jednoduché období. Po výpadcích v úvodu sezony a dramatické havárii při Portugalské rally se hovořilo i o tom, že by mohl přijít o místo továrního jezdce Fordu. Po rozhovorech se šéfem týmu Malcolmem Wilsonem je Latvalův úkol při Argentinské rally naprosto jednoznačný: dojet do cíle.
Latvala prožil složitý vstup do sezony a jeho smolná série gradovala před třemi týdny v Portugalsku, když s továrním Focusem WRC vylétl z cesty, sedmnáctkrát šel přes střechu a spadl 150 metrů pod úroveň tratě. Latvala sice v úvodu soutěže prokázal svou rychlost a vévodil průběžnému pořadí soutěže, další velká chyba ale rozvířila debaty o jeho propuštění od Fordu.
Vedení týmu ale finského jezdce podrželo, Malcolm Wilson umožnil Jari-Mattimu co nejrychlejší návrat za volant závodního vozu, bez důrazné domluvy se ovšem situace neobešla. Před Argentinskou rally proto Latvala tvrdí, že v Argentině pojede hlavně tak, aby dojel až do cíle a nebyl hůř než čtvrtý. Umístění na jakékoliv lepší pozici by podle svých slov bral pouze jako příjemný bonus.
"Zůstal jsem v Portugalsku a v pondělí a v úterý po soutěži jsem vozil několik hostů týmu. Najezdil jsem 240 kilometrů a cítil jsem se dobře, nebál jsem se. Čím déle po velké havárii otálíte s návratem, tím horší to je, protože tím více můžete o situaci přemýšlet. Vždycky je lepší, když se za volant vrátíte co nejrychleji," věří Jari-Matti Latvala. "Mluvil jsem s Malcolmem Wilsonem a oběma nám je jasné, že v Argentině musím jet tak, abych dojel až do cíle. Byl bych spokojený se čtvrtým místem a pokud bych se umístil o něco výš, bral bych to jako příjemný bonus. Pro mě i pro tým je důležité, abych jel v klidu, vybojoval solidní výsledek a získal zpět sebevědomí."
"Argentina je fantastickou soutěží a zaujetí zdejších fanoušků je ještě větší než v Evropě. Rychlostní zkoušky jsou kombinací různých typů cest. Obecně vzato jsou rychlé, písčité a uskákané. Ale testy El Condor a Mino Clavero jsou úzké a kamenité a vyžadují preciznost," popisuje Latvala.
Zdroj: BP Ford Abu Dhabi WRT
Ilustrační foto: Tomáš Němec
ZdeněkZ