English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Sardinie - Grönholm: Auto je potlučené, ale jedu maximum [Hlasy po RZ 3]

Zařazeno : MS0607

19.05.2006 12:00
Tisknout článek
Kategorie : WRC; zobrazeno : 4155x


Marcus Grönholm jednoznačně dominuje úvodu Sardinské rally. Ze druhého místa, ovšem se ztrátou tři čtvrtě minuty, mu sekunduje týmový kolega Mikko Hirvonen.
Marcus Grönholm (Ford), průběžné 1. místo: "Jsem překvapený, že po prvních třech vložkách mám tak velký náskok, ale auto funguje skvěle a i já se na tratích cítím perfektně. Před soutěží jsme intenzivně pracovali na zlepšení v oblastech zavěšení, diferenciálů a motoru a vyplatilo se to. Více si díky tomu věřím. Auto je sice trochu otlučené, ale jedu naplno a doufám, že se dokážu vyhnout kamenům. Gumy fungují dobře, teď, když teploty stoupají, zvolíme tvrdší směs. Druhé průjezdy budou složitější, protože tratě budou více rozbité, a asi se mi nepodaří zdvojnásobit náskok před Sébastienem Loebem." Mikko Hirvonen (Ford), průběžné 2. místo: "Druhé místo je fajn, ale nejsem spokojen se svým řízením. Ale nehodlám hloupě riskovat. Všude je spousta kamenů a kryt olejové vany už dostal pár pořádných ran, takže si uvědomuji, že musím být opatrný. Zvolil jsem příliš tvrdé gumy." Sébastien Loeb (Citroën), průběžně 3. místo: "Nejel jsem příliš rychle, ale důležité je neztratit koncentraci. Na RZ 2 už to bylo ve srovnání s RZ 1 lepší, ale pořád jsem překvapený Grönholmovými časy. Je překvapující, že Marcus příliš netrpěl ztíženými podmínkami. V této rundě jsme měli stejné pneumatiky, ale na jedničce jsem si myslel, že nejedu v dobrém tempu. Erzeta byla uskákanější než jsem očekával. V cíli jsme změnil nastavení tlumičů a teď je to fajn. Jsem zvědavý, jak budou tratě vypadat při druhých průjezdech. Jestli budou čisté nebo znovu zanesené po průjezdu vozů skupiny N a S1600, které nejedou stejnou stopou jako my." Petter Solberg (Subaru), průběžné 4. místo: "Zatím OK, ale je hrozně horko a měli jsme vybrat tvrdší směs. Na první vložce jsme vykroužili pořádné hodiny ve velmi úzké pasáži, i když jsme nejeli tak rychle. Už jsem myslel, že tam nadobro uvízneme. Museli jsme zastavit a několikrát couvat, než jsme se dostali zpátky na trať. Na druhém testu jsme ztratili čas na koncové asfaltové sekci. Na poslední se nám dařilo do půlky, pak jsme ztráceli kvůli příliš měkké směsi." Henning Solberg (Peugeot), průběžně 5. místo: "První dvě rychlostní zkoušky dne byly poněkud obtížné. Hodně to klouzalo a já jsem tam udělal pár chyb. Na RZ 2 jsem dokonce vyjel mimo trať, ale měli jsme štěstí. Velmi dobře jsme zajeli RZ 3 a na odpoledne si věříme. Zopakovat rychlý průjezd třetí vložky a porazit Pettera – to jsou naše cíle pro první etapu." Chris Atkinson (Subaru), průběžné 6. místo: "Všechno jde dobře. Odstartovali jsme v dobrém tempu a během tří vložek nic neměnili. Zvolili jsme vyrovnanou rychlost. Umístění v první šestici je OK, nejsme tak daleko od třetího místa. I když budou tratě trochu vyčištěné, budou tam kameny, takže nejdůležitější je zůstat v ideální stopě." Gigi Galli (Peugeot), průběžně 8. místo: "Jsem rozladěný, protože na první zkoušce jsem ztratil několik sekund, když jsem se vyhýbal kamenům. Pak jsem začal útočit a musím říct, že časy jsou už lepší. Doufám, že odpoledne pojedu ještě lépe." Dani Sordo (Citroën), průběžně 9. místo: "Z auta mám dobrý pocit, pouze mě trochu zlobila nedotáčivost, ale to se pokusíme vyřešit. Možná to souvisí s podmínkami na trati. V autě je vážně vedro. Před třetí erzetou jsem trochu upravoval nastavení tlumičů, ale nebylo to to pravé ořechové. Přesto se mi hrozně líbila závěrečná část této RZ, která je velmi úzká a rychlá." Xavier Pons (Citroën), průběžně 10. místo: "V autě se necítím dobře a zdejší cesty mi nesedí." Manfred Stohl (Peugeot), průběžně 12. místo: "Na první vložce jsem měl problémy s brzdami a pneumatikami a na dvojce také. Autu chybí přilnavost a já nevím, co je špatně." Matthew Wilson (Ford): "Nevím, co se stalo. Ani ne po kilometru první vložky jsme za levou zatáčkou uslyšeli ránu; musel tam být kámen. Neznělo to jako velký náraz, ale mysleli jsme si, že jsme udělali defekt. Systém 'mousse' fungoval, ale zavěšení bylo zničeno. Teď se musíme podívat, jestli se s tím dá něco dělat." Foto: Tomáš Racek Lara

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Yaris WRC na testu bez kamufláže [VIDEO]

/ Další video...