Klasická trať s větším počtem etap vedoucích pouští, ještě větší důraz na bezpečnost a o týden posunutý termín konání ? to jsou hlavní změny, k nimž přistoupili pořadatelé Rally Dakar 2007.
Při prezentaci nového ročníku, která se uskutečnila v Portugalsku, byli přítomni i zástupci jednoho z hlavních favoritů kategorie automobilů, továrního týmu Volkswagen Motorsport. Kris Nissen, ředitel týmu VW, prohlásil, že se mu změny zamlouvají.
Volkswagen by se měl na start Rally Dakar 2007 postavit se čtyřmi vozy Race Touareg 2. V lednu 2006 vybojoval Jihoafričan Giniel de Villiers se svou švédskou navigátorkou Tinou Thörner na Rally Dakar druhé místo v klasifikaci automobilů a zaznamenal tak nejlepší výsledek vozu poháněného dieselovým motorem v celé historii Dakaru.
29. ročník Rally Dakar odstartuje 6. ledna 2007 v portugalském hlavním městě Lisabonu, kde začínal slavný maratón i letos. Přes cílovou rampu v Dakaru, hlavním městě Senegalu, přejedou nejúspěšnější účastníci 21. ledna. "Rozhodnutí zvolit znovu místem startu Lisabon je dobré. Zaručuje to náležitou atmosféru slavnostního startu," věří Kris Nissen. Během patnácti dnů projede karavana soutěžních strojů Portugalskem, Marokem, Mauretánií, Mali a Senegalem. "To je klasická, časem prověřená trať," komentoval Nissen.
Ginielu de Villiersovi, který byl společně s bývalým mistrem světa v rally Carlosem Sainzem potvrzen v roli továrního jezdce Volkswagenu, se plány pořadatelů zamlouvají: "Trasa vedoucí Mauretánií se prodlouží. To znamená, že nás čeká více písku a více dun. Zdejší etapy jsou náročné a záludné. V minulých letech toto obrovské pískoviště rozhodovalo o vítězích a poražených. Je to velká výzva," říká Giniel de Villiers.
"Soustředíme se na další postupný vývoj a testování našich jezdců v písečném terénu. Naše analýzy ukázaly, že ve srovnání s konkurencí jsme v minulosti trochu ztráceli na měkkém písku. Proto se soustředíme na tento terén, ale nezanedbáváme ani další aspekty. Už během Tuniské rally a následných testů v Tunisku jsme dosáhli znatelných zlepšení," tvrdí Kris Nissen.
Pořádající francouzská společnost A.S.O., která má na starost také organizaci Tour de France, se letos chce soustředit na zvýšení bezpečnosti jak pro místní veřejnost, tak pro účastníky. Klíčovou roli mají hrát omezení rychlosti pro doprovodná vozidla, větší informovanost místních obyvatel a větší zainteresovanost místní policie. "Tato opatření podporujeme v plné míře," uzavírá Kris Nissen, ředitel Volkswagen Motorsport.
Zdroj a foto: Volkswagen Motorsport
LenkaZ