Český tým OffROADSPORT CZ se chystá odjet v sobotu směrem Polsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko a nakonec Rusko, aby se v pondělí dostal do cílového Petrohradu. Cílového však jen pro zdolání přejezdu ke startu letošního nejnáročnějšího vytrvalostního závodu, který se na dlouho zapíše do historie, stejně jako například Paříž ? Peking před 14 lety.
Ano závod Transorientale 2008 přináší dobrodružství o délce 11 tisíc kilometrů za 17 dní. Během těchto dní navštíví závodníci nejen Rusko a Čínu, ale i rozlehlé pláně Kazachstánu. Odstartují ve zmíněném St. Peterburku a pokud půjde vše dle plánu dorazí 28. 6. do hlavního města Číny Pekingu.
Tým ve složení Mirek Zapletal – Míla Janáček – Martin Mikulenčák se však tentokrát zúčastní závodu trochu netradičně v kokpitu závodního kamiónu M.A.N, který byl připraven na svůj ostrý start již v lednu při rallye Dakar. Nyní tedy má možnost ukázat své kvality a postavit se vedle silných soupeřů zvučných jmen. Mimo českých vozů Tatra nechybí nikdo ze světové špičky.
Mirek Zapletal k tomu však skromně dodává: "Samozřejmě nejedeme vyhrát, bereme to jako přípravu pro další dálkové rallye, příležitost získat další zkušenosti a také se v případě, že se nám vyhnou technické problémy, se budeme snažit trochu potrápit favority." Tím Mirek naznačuje, že se nebude jednat jen o "dobrodružný výlet", ale že se bude i závodit!
Tým nasazuje mimo závodního kamiónu i vůz Hummer H2 v kategorii Discovery s posádkou Jiří Jestřáb – Petr Háša, kterým též bude zabezpečovat servisní zázemí podobně jako motorkáři týmu KM Racing Dušanu Randýskovi. Do kokpitu závodního vozu se po zranění vrácí i navigátor Míla Janáček, který dodává: "Moc se na závod těším! Má účast je zatím ještě bohužel nejistá, čekám na konzultaci s lékařem při prohlídce na konci týdne kdy se rozhodne. Osobně ale věřím, že noha už bude schopná tento závod zvládnout, dělám pro to maximum!."
Míla Janáček si nešťastně zlomil na konci března nohu a tak je jeho účast pár dní před startem stále otazníkem. Třetím do party je Martin Mikulenčák, který si měl svůj debut v kamiónu odbýt při rallye Dakar. Ta se ze známých důvodů nejela a tak i on je před závodem nažhaven na nové zážitky. Nadšeně dodává: "Beru závod jako výzvu a asi neprozradím žádné tajemství, že za úspěch budeme považovat dojetí k čínské dlouhé zdi – ostatně asi jako každý jiný účastník této náročné rallye! Tomu podřídíme vše a jsem připraven plnit týmové úkoly, abychom svého cíle dosáhli na co nejlepším místě!"
Závodní vůz M.A.N TGA 18.480 je továrním speciálem připraveným pro rychlou asistenci. Tedy předně tím pravým sportovním nářadím na takto náročný závod. Posádka pojede bez jakékoliv další asistence, takže si poveze vše potřebné s sebou. Během náročných 17 dní budou muset zdolat náročné terény Ruska, stepi Kazachstánu a pak i pouště a náročné horské přejezdy v Číně. "Nebude to procházka růžovou zahradou, ale věříme, že se nám to podaří. Technika by měla držet, takže pokud autu neublížíme nějak zásadně my, tak nás můžete čekat doma až na začátku července! Dříve bychom se vraceli neradi," dodává trochu s úsměvem a nadsázkou Mirek Zapletal.
Cestu našeho týmu během závodu se vám budeme snažit pravidelně přinášet minimálně jednou za dva, tři dny. Sledujte web www.offroadsport.cz nebo www.hummer.cz.
www.offroadsport.cz
Ilustrační foto: Tomastomecek.cz