Už v závěru tohoto právě začínajícího týdne se sjede prakticky kompletní česká špička a rovných 20 prioritních jezdců na jih Moravy do Hustopečí. Mezi vinicemi, ale i poli a na lesních cestách se zde uskuteční pátý díl letošního Mediasport MMČR v rally.
Nastal čas představit podrobněji trať soutěže, která bude součástí nejprestižnějšího tuzemského šampionátu v rally premiérově. Dosavadní ročníky této soutěže však naznačily, že zdejší erzety jsou poměrně bezpečné, ale nabízejí i nemálo zajímavých diváckých míst. Soutěž je navíc velmi kompaktní a posádky ani diváky nečekají nějak příliš dlouhé přejezdy. Některé RZ se navíc postupně jedou v obou směrech.
Servisní areál bude opět umístěn v rozsáhlém a osvědčeném areálu v Zaječí, kam se zdarma na své oblíbence mohou přijít podívat i fanoušci. Také vstup na jednotlivé rychlostní zkoušky bude zdarma.
Představení jednotlivých RZ IV. AGROTEC New Holland rally 2008 Hustopeče:RZ 1,4 Divácká – jede se v noci (a tedy v pátek 30. května). Začíná v obci Diváky, trať následně stoupá do nejvyššího místa po trati závodu do vrchu. Následuje odbočení vpravo z hlavní silnice na účelovou komunikaci k vysílači a další odbočení vlevo do brány areálu a strmé klesání se sérií zatáček. Prudkým stoupáním opouští trať oplocený sad bránou a najíždí vlevo na krátký šotolinový úsek, po němž najede na bývalou RZ Křepickou.
Na úzkém asfaltu kolem vinohradů je série rychlých zatáček a jeden „nekonečný“ horizont. Poté následuje klesání s několika zatáčkami a horizonty až do nejnižšího místa trati a opětovné stoupání k cíli za mostem přes D2.
RZ 2,5 Starovická – jede se v noci a start je nad obcí Uherčice. Krátce po startu následuje protisměrně „Barvíkova zatáčka“ (u vinohradu – viz televizní „borec na konec“ z loňského ročníku soutěže) a po ní prudké klesání, rychlá levá a pozvolné stoupání s několika zatáčkami. Dvojím odbočením na vrcholku vede k dalšímu prudkému klesání, v němž je situován umělý retardér. Po dalším klesání je za horizontem těžká pravá a další klesání k obci Starovice.
Obec trať objíždí technickým úsekem se sérií zatáček. Následné stoupání od obce vede k nejvyššímu bodu, následuje další umělý retardér a klesání se sérií zatáček do Hustopečí (příjezd zajímavým úsekem k JZD). Po přejetí hlavní silnice trať mírně stoupá přes sérii zatáček, levý „vracák“ a dlouhý horizont k tréninkovému areálu Petra Kuchaře (freestyle) a do prostor Křížového vrchu na okraji Hustopečí, kde je cíl.
RZ 3,6 Němčičská – jede se v noci a startuje u obce Velké Pavlovice. Odbočením vlevo z hlavní silnice se trať dostane na účelovou komunikaci s rychlými zatáčkami s několika horizonty. Následuje prudké odbočení vlevo a stoupání na uskákaném asfaltu přes několik zatáček a další „nekonečný“ horizont k prvnímu přírodnímu retardéru. Po krátkém stoupání následuje druhý přírodní retardér a přes vrcholek kopce u Němčiček se dostane do dalšího přírodního retardéru „u kapličky“.
Následuje výjezd na hlavní silnici a čtvrtý přírodní retardér na křižovatce u obce Němčičky. Po odbočení na účelovou komunikaci k lesu směřuje trať do úzkého „zeleného tunelu“, tvořeného keři a stromy po obou stranách tratě, a následuje vjezd do lesa. Celý tento úsek je velice technický, s mnoha zatáčkami a horizonty. Po výjezdu z lesa je krátký a rychlý šotolinový úsek, odbočení vlevo „u rozhledny“ na asfalt do prudkého klesání s dvěma těžkými zatáčkami a v údolí pravá směrem k cíli přes dvě rychlé zatáčky u Kraví Hory k obci Bořetice, kde je cíl.
Sobotní erzety představíme v příští tiskové informaci zítra.
Aktuální (nyní již finální) stav přihlášek zde:
http://www.agrotecautoklub.cz/jezdci-prihlasene-posadky
Pokud někdo ještě nemá ubytování, přehled ubytovacích možností na Hustopečsku najde zde: http://www.agrotecautoklub.cz/jezdci-ubytovani
Trať měří celkem 189 km a nabídne 14 RZ, z toho v první etapě – v pátek večer a v noci - šest. Na sobotu tak zbývá osm úseků. Plánky RZ a diváckých míst jsou od pondělí 26. května k nahlédnutí na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, včetně krátkých videozáběrů s ukázkami průjezdu vozidla z diváckých míst.
Text: Pavel Jalínek
Foto: Honza Froněk