Ačkoli je letošní kalendář českých soutěží velmi nabitý a milovníci rallysportu cestují od soutěže k soutěži, většině našich fanoušků neuniklo, že o nadcházejícím víkendu startuje v Rakousku seriál, který o zápis do povědomí naší motoristické veřejnosti teprve bojuje.
Austrian Rallye Challenge je letos tvořen celkem sedmi nevšedními soutěžemi, mezi kterými jsou i závody na šotolině, tedy povrchu u nás 'nedostatkovém'. Úvodním podnikem bude o nadcházejícím víkendu Nationale Triestingtal Rallye, jež se v okolí Weissenbachu pojede na nezpevněném povrchu již potřetí v řadě. Mezi přihlášenými nelze přehlédnout posádku startovního čísla 6, která bude na trati reprezentovat naši republiku. Po čtrnácti letech se totiž do svého rodného Rakouska vydá soutěžit Eddy Schlager, který sem spolu se svým spolujezdcem Richardem Wächterem přijede otestovat svoje záložní 'enkové' Mitsubishi.
Eddy Schlager v Rakousku nestartoval od roku 1992 a velmi dlouho se nesvezl ani na šotolinovém povrchu. Na Triestingtal Rallye však šotolina tvoří celkem 98% tratě, takže kilometry naježděné v těchto podmínkách budou během závodu velmi scházet a jakýkoliv dílčí úspěch na rychlostních testech bude mít proto pro Eddyho velkou cenu. Zvláště, když se tentokrát s Richardem nepředstaví ve svém tradičním bílém Lanceru třídy A8, nýbrž s produkčním vozem, který si pořídil od bývalého mistra Rakouska ve skupině N Martina Zellhofera, jež na konci minulé sezóny ukončil kariéru. Jedná se o vůz, který dovezl Zellhofera k několika velmi cenným výsledkům a v době, kdy jej bývalý mistr Rakouska po tratích proháněl, měl i potřebnou spolehlivost. Ve velké konkurenci, která na Triestingtal Rallye míří, by Eddy Schlager při premiéře s tímto autem rád projel cílem a umístění v první desítce by považoval za úspěch.
Mezi největší favority soutěže se řadí především vycházející hvězda rakouského rally sportu Franz Wittmann junior (Mitsubishi Lancer EVO VI, PV), který zazářil již na obou úvodních podnicích českého i rakouského šampionátu, velmi dravý Johann Holzmüller s obstarožním Mitsubishi páté evoluce či Mario Saibel (Mitsubishi Lancer EVO VIII, PV), kteří jsou na šotolinových soutěžích jako doma. Černým koněm závodu by mohl být talentovaný Slovák Michal Riečica (Subaru Impreza STi, PV), jenž je i ve svých osmnácti letech schopný konkurovat mnohem zkušenějším jezdcům, což naposledy dokázal před dvěma týdny na Egger rally v Maďarsku. Velmi vítané oživení přinese do Rakouska také účastník Mistrovství světa Němec Aaron Burkart, kterého uvidíme s Citroënem C2, a i když je s 'dvoukolkou' na tomto povrchu prakticky bez šancí na boj o absolutní vítězství, zajisté na něj bude zajímavé podívání.
3. Internationale Triestingtal Rallye startuje v sobotu 22. dubna, kdy od osmé hodiny ranní začnou ze startovní rampy u kostela ve Weissenbachu vyjíždět na trať soutěžní posádky. Absolvují trať, která je složena z třinácti rychlostních zkoušek a na níž je čeká více než 120 'ostrých' kilometrů. Vítěz bude znám v 17:00 hodin, kdy vyjede na cílovou rampu první posádka.
Text a foto: Jiří Dokulil, ftr-media