English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

O titulu mistra Francie se rozhodovalo v posledním testu

Zařazeno : Francie

25.11.2007 04:16
Tisknout článek
Kategorie : Ostatní; zobrazeno : 5939x


Na titul si před posledním závodem Rally du Var brousila zuby trojice jezdců na Peugeotech 307 WRC. Nejlépe měl nakročeno Patrick Henry, o něco hůře na tom byl David Salanon a průběžná třetí příčka patřila Jean-Marie Cuoqovi.
Teoretickou šanci na titul měl i pilot Peugeotu 306 Maxi Eric Mauffrey, ten se ale více soustředil na boj o první příčku v Michelin Trophy s tradičním soupeřem Patrickem Rouillardem na Toyotě Celice GT4. Startovní listinu obohatil Brice Tirabassi s Peugeotem 207 S2000, který už ohlásil starty v příští sezóně šampionátu IRC, a Dany Snobeck s dalším Peugeotem 307 WRC na startu. Zajímavým jménem ve startovní listině byl i ex-pilot tovární Škody Alexandre Bengué, vítěz tohoto podniku z roku 2004 s Peugeotem 206 WRC, tentokráte za volantem Porsche 996 GT3. Henry, Salalanon a Cuoq nastupovali do závodu s penalizací 20 vteřin a pokutou 160 EUR za nepovolený trénink. Páteční etapa čítala 3 měřené úseky a na posádky čekalo nevlídné, deštivé a mlhavé počasí. Náročné podmínky úvodní etapy sedly nejlépe Salanonovi, který se ujal vedení s náskokem deseti vteřin na Henryho. Pozvolna se rozjížděl Cuoq, jeho ztráta na Salanona činila téměř půl minuty. Čtvrtá pozice za „wéercéčky“ patřila Mauffreymu, který měl na svého rivala z Michelin Trophy Rouillarda náskok skoro dvě minuty. Páté místo okupoval Olivier Marty s Fiatem Grande Punto S2000. Tirabassi začal špatnou volbou pneumatik a patřila mu tak sedmá pozice, Snobeckovi s „wrcem“ až osmé místo. V sobotu bylo na programu 7 testů. Hned v úvodu odstoupil pro poruchu své „třistasedmičky“ Snobeck. Rozhodnuto bylo i o vítězi Michelin Trophy, protože Rouillard byl ze soutěže vyloučen. Ve spanilé jízdě pokračoval Salanon, po šestém testu měl k dobru téměř půl minuty na druhého Henryho a více než minutu na třetího Cuoqa. Jenže jak už to v rally bývá, na další erzetě ho postihl defekt a ztráta čtyř minut znamenala propad až na sedmou pozici a téměř jisté vyřazení z boje o titul. Vedení tedy připadlo Henrymu. Cuoq se do té doby trápil s nastavením vozu, v servisu ale nechal nastavení od základu změnit a vyhrál 3 ze 4 zbývajících erzet sobotní etapy a zredukoval Henryho náskok na čtrnáct vteřin. Třetí pozice patřila Mauffreymu, na kterého se už tlačil stahující Salanon. Pátou pozici hlídal Tirabassi, Marty byl až sedmý. Pro poruchu elektroniky byl nucen ze třetí desítky odstoupit Bengué. Rozhodnutí o titulu mělo přijít v nedělní etapě. Ta se skládala jen ze dvou testů, za to každý test měřil přes 30 kilometrů. První ze dvojice měřených úseků se stal kořistí ze soboty rozjetého Cuoqa, který smazal dalších 8 vteřin z Henryho náskoku. Před závěrečnou erzetou tak byl mezi oběma rivaly rozdíl 5,8 vteřiny. Marty odstupuje pro technickou závadu Grande Punta S2000. Zkušený Cuoq se nenechal vyvést z míry a na posledním testu „naložil“ Henrymu 18,4 vteřiny, což v součtu znamenalo více než 12 vteřin ve prospěch Cuoqa, který se tak po zisku titulu mistra na nezpevněném povrchu může radovat i z titulu v asfaltovém šampionátu. Své předsevzetí o útoku na oba dva tituly z úvodu sezóny tak naplnil na 100 procent. Defekt v posledním testu se nevyhnul Tirabassimu, který se tak propadnul ke konci první desítky. <{(OBR3)}> Poprvé v historii se podařilo jednomu jezdci vyhrát jak asfaltový, tak i šotolinový šampionát. {(prima)}"Je to skvělé! Před sezónou jsme oznamovali útok na asfaltový i šotolinový titul, což se povedlo a ještě díky Ericovi Mauffreymu a jeho Peugeotu 306 Maxi přidal náš tým do sbírky i prvenství v Michelin Trophy. To se ještě nikomu nepovedlo! Je to velká odměna pro všechny v týmu,"{(/prima)} zářil v cíli spokojený Cuoq. O něco méně důvodu k radosti měl Henry: {(prima)}"Neudělal jsem moc chyb. Nevím, proč to nestačilo na první místo."{(/prima)} Velmi zklamaný byl smolař Salanon: {(prima)}"Neměl jsem dnes moc chuť do závodění. Jsem naštvaný kvůli sobotnímu defektu."{(/prima)} Kolotoč rally ve Francii se znovu roztočí v březnu startem šotolinového mistrovství a v dubnu začátkem asfaltového šampionátu. Neoficiální výsledky Rally du Var: 1. CUOQ Jean-Marie - MARTY David Peugeot 307WRC A8W 2:35:41:9 2. HENRY Patrick - LOMBARD Magali Peugeot 307WRC A8W +0:12:6 3. SALANON David - COMBRONDE Céline Peugeot 307WRC A8W +4:49:6 4. MAUFFREY Eric - HOUSSIN Gaëtan Peugeot 306 Maxi A7K +5:28:3 5. GUIGOU Emmanuel - DOMENECH Eric Renault Clio R3 A7 +8:28:7 6. ROBERT Cédric - BEDON Gérald Renault Clio R3 A7 +8:50:0 7. CANIVENQ Guillaume - GRIMAL Seb. Peugeot 206 RC A7 +8:53:1 8. TIRABASSI Brice - GORDON Fabrice Peugeot 207 S2000 A7S +9:19:3 9. PRINCEN Kris - EELBEDE Bram Renault Clio R3 A7 +9:35:5 10.CORNU Stéphane - LECLERC Bertrand Peugeot 306 Maxi A7K +9:59:7 Celkové pořadí: 1. Jean-Marie Cuoq 101 bodů 2. Patrick Henry Patrick 95 bodů 3. Eric Mauffrey 92 bodů 4. David Salanon 88 bodů 5. Patrick Rouillard 66 bodů Michelin Trophy: 1. Eric Mauffrey 56 bodů 2. Patrick Rouillard 44 bodů 3. Olivier Marty 32 bodů 4. Gilles Nantet 26 bodů 5. Eddie Mercier 25 bodů Foto: ffsa.org HonzaF

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/První test Fiatu 124 Abarth R-GT [VIDEO]

/ Další video...