English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Kopná - Na sprintery čekají valašské kotáry

Zařazeno : MCR0704

26.06.2007 06:41
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 3648x


Druhou polovinu letošního Mistrovství ČR ve sprintrally otevře o nadcházejícím víkendu Impromat rallysprint Kopná s centrem ve Slušovicích.
Nejpopulárnější český sprint, který slaví již své patnácté narozeniny, dostal pro letošek výhodný termín na začátku prázdnin, kde vyplňuje měsíční pauzu mezi Bohemií a Třebíčí, a jako jeden z mála podniků naší třetí ligy se nenachází ve stínu žádné významnější akce. Pro ´velké kluky´ se tak stal ideální příležitostí k testování, zvláště když nabízí jednoduché schéma a krásné tratě, které se v mnohém podobají zlínské Barumce. Na 122 přihlášených dvojic letos čeká celkem sedm rychlostních zkoušek o délce 77 km. Jednotlivé testy jsou situovány na známé a osvědčené úseky Podhoran-Májová, Raková a Kopná, kde se podobně jako loni pojede v obou směrech. Pro posádky je tak připravena osvědčená klasika. Skupina S Oba předchozí sprinty výrazně zamíchaly rozložením sil v tabulce skupiny S. Zatímco v úvodu roku to vypadalo na těsný souboj o titul v podání dvojice Kurka - Schlager, počínaje Hrádkem se začal pořadím prokousávat Karel Trněný. Meclovský jezdec sice s pravidelnými starty ve sprintech původně nepočítal, po dvou prvenstvích v Hrádku a Tišnově mu však svitla docela slušná naděje na titul, které by byla škoda nevyužít. Jenže konkurence se letos ve sprintech závod od závodu přiostřuje a krom tradičních soupeřů měl Trněnému ve Slušovicích přibýt nečekaný rival. Okruhový pilot Tomáš Kostka dosud v rally startoval třikrát a ve všech soutěžích, kterých se zúčastnil, dosahoval výborných výkonů. Nyní se rozhodl opustit ´enkový´ Lancer a posadit se do jednoho z nejúspěšnějších vozů světového rally sportu posledních let – Citroënu Xsara WRC. Na poslední chvíli se však rozhodl dát přednost testování okruhového speciálu Aston Martin, které proběhne v Itálii a může mít velký vliv na jeho další okruhovou kariéru. Jediným Kostkovým letošním startem v rally tak zůstane zlínská Barumka, kde tradičně vyrukuje s produkčním vozem. Za Trněného ´wéercéčkem´ budou čekat na svoji příležitost oba tradiční piloti ´áčkových´ Lancerů. Výborně rozjetou sezónu má Tomáš Kurka, jenž zatím tabulce skupiny překvapivě vévodí, ale s příchodem Trněného se jeho mistrovské ambice výrazně zminimalizovaly. Technické problémy z úvodu roku snad už konečně vyřešil Eddy Schlager, který našel s Evo sedmičkou společnou řeč a se starty na nespolehlivé šestce již příliš nepočítá. Kurku navíc i přes technický handicap pravidelně poráží, čímž si nadále drží naději na titul, byť už jen teoretickou. Mírný ´guláš´ ve startovní listině udělali Václav a Petr Donátovi. Se svými Octaviemi se sice přihlásili do třídy A7, tam však jejich speciály od roku 2005 podle řádů patřit nemůžou. Dá se tedy očekávat, že oba jezdce po technických přejímkách komisaři přeřadí mezi S-jedničky. Skupina N Velice silná konkurence tradičně přijede bojovat o body ve skupině N. Vedoucím mužem tabulky seriálu je zatím Jan Jelínek, který snad už konečně zlomil prokletí smolné sezóny. Podobně jako ostatní protagonisty v boji o titul ve skupině N jej však přeci jen více zajímá absolutní hodnocení. V něm si z pilotů skupiny N výtečně stojí především Petr Hozák, který je nejbližším Trněného konkurentem v boji o titul a patří mu průběžná druhá pozice. Jeho nicotný náskok na Viktora Szabó i Jana Jelínka však dává tušit, že boj o mistrovské medaile bude zřejmě až do samotného konce seriálu otevřený. Čtvrtý ve skupině je po třech závodech Lumír Firla, jehož přesednutí z Evo šestky do Evo sedmičky si vyžádalo absenci v Lužických horách. Již v Tišnově ale byl v plné síle a s Evo sedmičkou po Kopeckém dosáhl sedmého místa absolutně. Uvidíme, jak se předvede na náročné Kopné. Po výtečném úvodu sezóny v Okříškách se začínají stahovat mračna nad letošními výsledky Milana Pantálka. Valašský pilot má sice na svém kontě body za vítězství na Vysočině, v posledních dvou závodech si ale připsal nulu a v tabulce absolutního hodnocení klesl na sedmé místo. Jeho další medailové ambice jsou tak přímo podmíněny úspěchem na Kopné. Poprvé s Lancerem deváté evoluce vyrukuje Petr Poulík, jenž se prezentoval výbornými výkony v Okříškách i Tišnově. Mělo by se jednat o vůz z dílen K.I.T. Racingu a dá se očekávat, že po přesednutí do tohoto vozu ještě zrychlí. Podobný speciál vytáhne do boje Milan Chvojka, který se na českých tratích objeví poprvé od loňské Barum rally a doufá v navázání na zdejší úspěšné starty s Escortem. Vedle vozů značky Mitsubishi se pokusí o průnik mezi špičku i japonské speciály Subaru, jež se představí v rukou celkem čtyř pilotů. Nejvyšší ambice mají jednoznačně Jan Štepánek a Daniel Běhálek, kteří při všech svých dosavadních letošních startech u nás dokázali špičku skupiny, tvořenou z Lancerů, zle prohánět. Zapomenout nemůžeme ani na tři prioritní jezdce, kteří pojedou v úvodu startovního pole bez nároku na body. Vysoké ambice má především Slovák Peter Gavlák, který v úvodu letošní sezóny zvítězil na prvním letošním sprintu v Okříškách, čímž potvrdil, že mu sprinty sedí. Dalšími dvěma účastníky budou valašští jezdci Miroslav Cais a Jaroslav Orsák, pro které je start na domácí Kopné srdeční záležitost. Mezi N-trojkami se na start chystá zatím nejnabitější konkurence v sezóně. Největším favoritem je Egon Smékal s ´tajprem´, který se pokusí v silném poli navázat na loňské vítězství. Bude to však mít výrazněji těžší než loni, ambice na vítězství má totiž hned čtveřice dalších pilotů. Objev letošní sezóny Josef Čermák s hondou i trojice pilotů s vozy Renault Clio – Václav Stejskal, Jaroslav Roubíček a Zbyněk Novotný nehodlají Smékalovi darovat ani metr tratě a můžeme tedy očekávat tvrdý souboj. V nabité konkurenci modernějších vozů se pokusí o překvapení Roman Štefan s obstarožním Peugeotem 306. <{(OBR3)}> Třída N2 má v letošním roce svého překvapivého suveréna. Je jím hradecký Jiří Hladík, který skvěle navazuje na loňské perfektní výkony za volantem starší suzuki a radoval se z vítězství na všech dosud odjetých sprintech. Uvidíme, zda mu jeho neporazitelnost vydrží i po Kopné, kde už tak nabitou konkurenci rozšíří loňský vítěz Marek Kulda. Svůj první letošní sprint absolvuje i Katka Trojanová, jež je jednoznačnou favoritkou dámského poháru. I v nejslabší třídě N1 přijede bojovat o body velmi silná konkurence. Devítka vozů mezi přihlášenými je letošním rekordem a nám nezbývá než doufat, že se nejedná pouze o jednorázovou změnu k lepšímu. Tradiční sprintovou sestavu Josef Koupal, Jan Jinderle, Michal Srb doplní specialista na Kopnou Daniel Vladyka a další valašští piloti na různých typech vozů. Skupina A Ve skupině A má již po třech závodech nakročeno k titulu Lubomír Minařík. Na jednotlivých soutěžích podává fantastické výkony, jeho Punto šlape jako hodinky a nic mu tedy nebrání v cestě za zlatem. Stačí jenom dojíždět… Lubovy cíle však na domácí Kopné rozhodně sahají mnohem výše a to nejen v hodnocení skupiny, ale i v celkovém pořadí. Jeho největším soupeřem bude Roman Odložilík, který loni právě na Kopné přepsal historii a stal se prvním pilotem u nás, jenž dokázal s vozem kategorie Super 1600 vyhrát v absolutní klasifikaci. Zda se mu tento husarský kousek podaří letos zopakovat, je však po jezdcově dlouhé pauze nepravděpodobné. <{(OBR4)}> Ostatní jezdci by již do bitvy o vítězství zasáhnout neměli. S Ignisem týmu Sparrow podnikne svůj druhý start Milan Kneifel, který hned napoprvé výtečně zabodoval druhým místem v Tišnově a vrátil se do bojů o medaile. Zajímavou konfrontaci tradičním účastníkům ´áček´ nabídne Vladimír Berger, jenž vymění svoji obvyklou Octavii a měl by vyrukovat s Fabií týmu Impromat. S podobným vozem se představí také Pavel Schwarzer, kterému již došla trpělivost s nespolehlivým Escortem Kit Car a vyzkouší si modernější speciál. Představí se i další špičkové dvoukolky. Peugeot 206 Jiřího Vlčka je již tradičním inventářem našich sprintů, stejně jako druhý Fiat Punto S1600 týmu Roto, se kterým se letos podruhé objeví olomoucký Jiří Skoupil. Prvním měřením sil mezi sprintery bude naopak Kopná pro Petra Zedníka, jenž provětrá svoji zlobivou Fiestu, se kterou pravidelně brázdí tratě ´velkého´ mistrovství. Velmi silné pole ´áček´ ještě přitvrdí dva prioritní jezdci, startující na Kopné bez naděje na zisk mistrovských bodů do tabulky. Oba se objeví s Fabiemi Kit Car, což potvrzuje fakt, že se na Kopné s těmito auty doslova roztrhl pytel. Nejvyšší ambice jak ve skupině, tak v absolutním hodnocení má světem ostřílený Jan Kopecký, jemuž valašské tratě sedí a rád by se na nich postaral o důstojnou reprezentaci hlavního sponzora soutěže – firmy Impromat. Poprvé Fabii okusí Antonín Tlusťák, pro kterého bude Kopná jednou z mála možností, jak se předvést domácím fanouškům. Zda ji využije k podobně skvělému výsledku jako loni, se můžeme nechat překvapit. Podobně jako Luba Minařík v hodnocení skupiny je na tom Jan Dohnal mezi A-pětkami. Pilot žlutého Volkswagenu Polo se radoval již ze tří výher a s přehledem míří ke zlatu v konečném hodnocení. Na Kopné to ale nebude mít jednoduché. K tradičním účastníkům sprintů se totiž přidá i několik valašských borců, kteří bývají v okolí Podkopné Lhoty tradičně jen těžko k poražení. Valaši budou mít opět velmi silné složení. Jména jako Miroslav Březík, Lumír Galia či Pavel Mika hovoří za vše. Nepříliš zajímavé závody bývají v poslední době k vidění ve třídě A7. Letošním suverénem je Jan Halala, který na všech dosud odjetých soutěžích dokázal porazit Milana Šimečka a je tak jednoznačným lídrem tabulky. Jediným, kdo dokázal Halalovi znepříjemňovat situaci, byl v Tišnově nadějný Přemysl Šebesta s Escortem, tomu ale v rozhodující chvíli upadlo kolo a závod nedokončil. Na Kopné se ale pokusí o reparát. <{(OBR5)}> Netradičním účastníkem třídy dieselů bude na Kopné Milan Liška. Plzeňský pilot považuje Kopnou za jednu z nejkrásnějších soutěží u nás a když neměl k dispozici Lancera, neopovrhl možností svézt se za volantem Fabie RS TDi. Že by dokázal výrazněji promluvit do dění na špici skupiny ale není příliš pravděpodobné. Pohár ČR V hodnocení Poháru České republiky bude překvapivě chybět řada favoritů obzvláště z Čech, kteří zbrojí před pokračováním seriálu v Pačejově. Naopak se objeví několik jmen, od kterých se účast na Kopné příliš neočekávala. Se Subaru Impreza WRX přijede loňský pravidelný pohárový účastník Martin Vlček, který se na letošní Valašce představil s mitsubishi od Jaroslava Orsáka a pak se po něm jakoby slehla zem. Pauzy v ´prostředním seriálu´ využijí ke startu draví bratři Daňkové, kteří vodí po tratích v současnosti nejrychlejší Favorit na českých soutěžích. O velké překvapení se postaral i kameraman a střihač Michal Nedbal, který tentokráte nechá kameru doma a spolu s bratrem Jiřím poprvé vyzkouší svoji Škodu 100 v plném nasazení pohárového klání. Zda se na něm projeví dlouhé hodiny strávené ve střižně, spojené s procházením a zkoumáním průjezdů nejlepších soutěžních jezdců, se ukáže již tuto sobotu. Zapomínat ale nemůžeme ani na tradiční účastníky, brousící si zuby na medaile v konečném účtování. Z nich zatím v tabulce ční nejvýše Miroslav Janota s Asconou, třebaže předcházející podnik v Tišnově nedokončil. Jako na houpačce je naopak Petr Leher. Ne úplně dle představ pro něj skončila Lužická rally, v červnu v Tišnově ale dokázal vyhrát. Pokud se vyvaruje chyb, měl by být do dalších závodů jasným favoritem. <{(OBR6)}> Pohár mládeže V premiérovém ročníku Poháru mládeže je jednoznačným suverénem Jan Černý, který zvítězil ve všech dosud odjetých závodech a míří za titulem. Martin Bujáček i přes veškerou snahu nestačí a Martina Semeráda dosud provázela smůla. Zbylí dva účastníci – Jakub Urban a Vladimír Mandík zatím na špičku nestačí a soustředí se na souboj mezi sebou. Text a foto: Jiří Dokulil, ftr-media

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Test Peugeotu 208 T16 na asfaltu [VIDEO]

/ Další video...