Koho lze počítat k černým koním Rally Acropolis, osmého podniku mistrovství světa v rally 2007? Odpověď je snadná: Jari-Matti Latvala. Mladý Fin se před čtrnácti dny dostal v úvodu Italské rally do vedení a také ve zbývajícím průběhu soutěže zajížděl na šotolinových cestách na Sardinii výborné časy. Proč by Latvala neměl zazářit také v Řecku?
Vycházející finská hvězda měla Italskou rally výborně rozjetou. V jejím úvodu se zdálo, že Latvala bude bojovat o stupně vítězů v konečném pořadí, jenže ve druhé páteční rundě trefil velký kámen a musel z první etapy odstoupit. I když po restartu dokázal Latvala vystoupat už jen na 9. místo v cíli (i to stačilo na 2 body pro tým Stobart do hodnocení značek), jeho forma z úvodní etapy překvapila mnohé.
V Řecku by Latvala rád dotáhl do konce, co na Sardinii začal. Do Rally Acropolis Jari-Matti odstartuje již počtvrté. Debutoval zde v roce 2003, kdy se stal historicky nejmladším jezdcem, který pilotoval tovární vůz v závodě MS rally, a s Fordem Focus RS WRC dojel na 10. místě absolutně.
"Na další soutěž v Řecku se skutečně těším. Znovu budeme mít v první etapě dobrou startovní pozici. Poté, co jsem na Sardinii poprvé ve své kariéře vedl průběžné hodnocení soutěže, se v autě cítím vážně dobře a stejně dobře se cítím i na šotolině," pochvaluje si Jari-Matti Latvala. "Víme, že vůz je odolný, rychlý a spolehlivý. To je hrozně důležité, protože tím mi ubude jedna starost. Loni jsem tu jel v rámci PWRC a dosahoval jsem dobrých časů, ačkoliv jsem startoval se zavázanou rukou, což byl důsledek předchozí havárie."
V dosavadním průběhu sezony dokázal Latvala čtyřikrát vybojovat umístění na bodovaných pozicích. Sardinie přetrhla jeho úspěšnou sérii. Před letní přestávkou by Fin proto rád rozšířil své bodové konto: "Sardinii jsem dobře zakončil, když jsem dosahoval špičkových časů a rád bych podobně pokračoval v Řecku a získal nějaké body," přeje si Latvala.
Zdroj: Stobart Motorsport
Foto: Dušan Velímský
ZdeněkZ