Po Argentinské rally nebyl Ford příliš spokojený, neboť jeho jednička Marcus Grönholm nestačil tempu Sébastiena Loeba s Citroënem. Před startem následujícího podniku, jímž bude už o nadcházejícím víkendu Rally d'Italia Sardegna, Fin tvrdí, že jeho tým změnil na svých vozech několik drobností a doufá v minimalizaci odstupu od největšího rivala.
Grönholm si dobře uvědomuje, že musí co nejrychleji přerušit vítěznou sérii svého hlavního rivala Sébastiena Loeba, jenž vyhrál poslední tři závody letošního MS. Jinak totiž Finovi hrozí, že by se jeho mistrovské ambice mohly záhy rozplynout. V průběžném pořadí šampionátu jezdců sice Grönholma dělí od vedoucího Loeba v tuto chvíli jen zanedbatelný tříbodový rozdíl, jenže forma Sébastiena Loeba a jeho Citroënu C4 WRC je více než patrná, stejně jako fakt, že Grönholm není schopen s nimi stoprocentně držet krok.
"Po Argentině jsme udělali několik drobných změn v nastavení. Nejde o nic obrovského, jen o drobné úpravy, které snad přispějou k našemu zlepšení," vysvětluje Marcus Grönholm. "Rozdíl mezi mnou a Loebem byl v první kompletní argentinské etapě o něco víc než jedna desetina sekundy na kilometr. Není to moc, ale je to dost a těžko se to dohání. Tvrdě pracujeme, abychom na Sardinii ze své ztráty něco umazali."
Podle Grönholma bude na Sardinii důležité nalézt správný kompromis mezi rychlou jízdou a ohleduplností k pneumatikám, protože právě Italská rally je soutěží, kde pneumatiky zřejmě nejvíce z celé sezony trpí. "Když jsme jeli na Sardinii poprvé, rychlostní zkoušky nebyly tak příjemné. Organizátoři ale odstranili některé z nejrozbitějších a nejužších úseků, takže tratě jsou nyní celkově širší a rychlejší. I když stále zbylo i hodně úzkých pasáží," popisuje Grönholm. "Italská rally je jednou ze soutěží, kde nejvíce trpí pneumatiky, a zvlášť pokud je horko, musí člověk na pneumatiky myslet. Jenže se jede tak rychle, že se jen těžko dá myslet na něco jiného, než na samotné řízení."
Zdroj: BP Ford World Rally Team
Foto: Tomáš Racek
ZdeněkZ