Za týden vyrazí Antonín Tlusťák na tratě Rally Vysočina se svým stříbrným Citroënem Saxo Kit Car a startovním číslem 1 na dveřích. Zádveřický pilot ale mezi smečkou dravců s produkčními vozy odmítá roli favorita, neboť do okolí Třebíče a Okříšek jede hlavně otestovat techniku před svým letošním prvním startem v rámci evropského šampionátu.
Antonín Tlusťák coby prioritní jezdec nemůže bojovat o body do klasifikace Mistrovství ČR sprintrally, proto budou Okříšky spíše jednorázovým startem v domácím 'malém' mistrovství. Tlusťákovou prioritou i letos zůstává účast v mistrovství Evropy rally. Z deseti podniků absolvuje posádka Tlusťák - Dědic devět závodů, když z časových důvodů vynechá pouze Madeiru.
"Chceme být co nejlépe připraveni na domácí Barumku, proto jsme se rozhodli Madeiru vynechat. Jinak ale pojedeme Evropu kompletně," potvrzuje
Antonín Tlusťák.
Stejně jako před rokem zahájí Tlusťák s Dědicem svou letošní evropskou anabázi na konci dubna při italské Rally Mille Miglia. Účast na Rally Vysočina proto pojal tým Motocarsport Zádveřice, startující pod hlavičkou Global Assistance Mediasport Teamu, jako přípravu na první podnik ME:
"Tratě na Vysočině se svým charakterem od těch italských samozřejmě velice liší. Nám v Okříškách půjde hlavně o vyzkoušení techniky. Tu jsme samozřejmě už prověřili při testech, ale chceme se Saxem odjet závod na uzavřené trati a otestovat jej v plném nasazení," vysvětluje hlavní důvody svého startu na úvodním podniku MČR sprintrally Toník.
Zatímco v Evropě se Tlusťák představí se svým dlouhodobým navigátorem Vlastimilem Dědicem, na českých tratích se vedle něj na horkém sedadle po delším čase objeví Jirka Volf.
"Dohodli jsme se asi před měsícem. S Jirkou jsem už kdysi jel, takže se známe, navíc jedu pod hlavičkou Global Assistance Mediasport Teamu. Proto platí, že s Vlastíkem [Dědicem] pojedu kompletní Evropu a společně s Jirkou [Volfem] se budu případně objevovat v Čechách," objasňuje úřadující juniorský mistr republiky.
Ačkoliv o případných dalších startech na tratích domácích automobilových soutěží se bude v týmu teprve jednat, jedno je jisté: Antonín Tlusťák si při nich vyzkouší jiný vůz, než je Citroën Saxo Kit Car.
"Prioritou je, aby Saxo bylo vždy dobře nachystané na Evropu. Pokud tedy letos pojedeme ještě někde v Čechách, rád bych si vyzkoušel jiný vůz," slibuje
Antonín Tlusťák.
Ilustrační foto: Pavel Kacerovský,
www.foto-kacerovsky.cz
ZdeněkZ