Fanouškům nejoblíbenější motoristické disciplíny v České republice není třeba Radka Řeháka dlouze představovat. Pro osvěžení paměti přesto nabízíme krátké shrnutí jeho dosavadní soutěžácké kariéry...
Radek chtěl zkusit další adrenalinový sport, a tak kromě kick-boxu začal s rally. Do automobilových soutěží vstoupil s vozem Škoda Felicia třídy N2, zakoupeným od H. Řeháčka. Později přesedl do silnější Felicie třídy A5, s níž zaznamenal několik velice dobrých výsledků a v roce 2005 se radoval z titulu ve své třídě v domácím šampionátu sprintrally.
V sezoně 2006 se Radek Řehák za volantem soutěžního speciálu neobjevoval a já jsem byl mile překvapen, když jsem zjistil, že se přihlásil na sprint v Okříškách. Proto jsme Radka před jeho návratem na tratě domácích soutěží krátce vyzpovídali.
Radku, po dlouhé době ses opět přihlásil na rally. Tvým zatím posledním startem přitom byla Labská Trotina Rally 2005, kterou jsi kvůli hávárii nedokončil. Jak vzpomínáš na tuto soutěž a vlastně i na celou sezonu 2005?"Na Labskou mám dobré i špatné vzpomínky. V průběhu soutěže jsem udělal dvě školácké chyby, které mě stály vybudovaný náskok z prvních třech erzet. To znamenalo, že jsem se o první místo ve skupině před poslední vložkou dělil s Dohnalem. Dohodli jsme se, že nebudeme útočit a pojedeme v klidu, protože titul jsme měli zajištěný a nechtěli jsme ublížit autu. Dva kilometry před cílem následovala jedna z mnoha levotočivých zatáček, ve které se přetočilo jedno z přede mnou jedoucích aut a nechalo na cestě jemný šedý prach. Po prvním průjezdu jsem věděl, co mám od této zatáčky očekávat, vše bylo ale najednou jinak. Na výjezdu ze zatáčky jsem se dostal na tento poprašek a sjel jsem do škarpy a čelně narazil do stromu. Z této nehody jsem se léčil asi šest měsíců a tajně doufal, že se mi podaří vrátit za volant závodního vozu."Co tě k návratu za závodní volant lákalo?"Jelikož mám na rally krásné vzpomínky, byl můj návrat celkem logický. Závody jsem nikdy opustit nechtěl. Podařila se mi vyřídit půjčka a nechal jsem si postavit Subaru u Honzy Štepánka, se kterým jsme poté také spojili některé podnikatelské záměry."Proč padla volba na Subaru skupiny N a ne na kitovovou Felicii, se kterou jsi měl už zkušenosti? Je pro tebe "čtyřkolka"novou výzvou?"Musím se přiznat, že jsem Subaru skupiny N ještě neřídil a na Okříškách nečekám nic zázračného, pokud jde o výsledek. Doufám, že budu rychlejší než s Felicií. Subaru je pro mě samozřejmě velká výzva, ale také velká neznámá, takže uvidíme, jak se mi bude dařit. Pojedu pod velkým tlakem, protože autu nesmím ublížit. Dva dny po Okříškách má domluveno testování Achim Mörtl, takže pojedu opravdu na jistotu."Uvidíme tě ještě letos na startu některé soutěže?"S naším vozem bude celou sezonu startovat Achim v rakouském šampionátu. Honza Štěpánek si ještě s tímto vozem nedávno odskočil do Norska na MS. A já bych se měl ukázat ve všech rallyspritech."
Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně štěstí nejen v Okříškách, ale i v průběhu celé sezony.
Text a foto: Roman Kašpárek