Zařazeno : Štajf
Do cíle Jordánské rally, úvodního podniku tohoto šampionátu, dovezli svůj soutěžní vůz na druhém místě celkové klasifikace a získávají tak první cenné body.
Jordánská rally měla o tomto víkendu na programu původně 15 rychlostních zkoušek rozložených do třech dnů. Bohužel čtvrteční velmi vydatné deště silně poškodily některé úseky rychlostních zkoušek, a to velmi zkomplikovalo situaci pořadatelům. Ti byli nakonec nuceni zkrátit původní harmonogram soutěže o jednu rychlostní zkoušku a zkrátila se tím i celková délka měřených úseků.
Posádka Štajf – Skácelová začala s Fábií R5 soutěž velmi slibným výkonem, kdy po čtvrteční jediné rychlostní zkoušce ztrácela na favorita Jordánské rally, Násira al-Attíju z Kataru startujícím rovněž s vozem specifikace R5, pouze 1,4 sekundy. Druhý den se však časový odstup mezi oběma jezdci začal postupně navyšovat. Katarský matador automobilových soutěží totiž začal těžit ze znalosti prostředí Jordánské rally, kterou do té doby jedenáctkrát vyhrál, zatímco pro českého jezdce týmu Racing 21 to byl teprve druhý start na šotolině s vozem specifikace R5.
Šance na opětovný souboj o vedení v soutěži se navíc výrazně snížily v pátek na čtvrté rychlostní zkoušce, a to po defektu levého předního kola na voze Vojtěcha Štajfa. Následná výměna kola na trati stála posádku nejen cenný čas, ale také sestup na třetí příčku v pořadí za kuvajtsko-katarskou posádku Al-Thefiri – Al-Kuwari. „Je to smůla, trefili jsme bohužel velký kámen na mé straně vozu, když jsem jen těsně míjel skalní útes. Možná by se tomu dalo vyhnout, ale rychlost vozu mi to už prostě neumožnila. Ale samozřejmě soutěž tím nekončí a bojujeme dál,“ zhodnotil kritický okamžik jezdec Vojtěch Štajf.
Do závěrečné sobotní etapy vstupovala posádka Štajf-Skácelová se výraznou ztrátou téměř 2 minuty a 21 sekund na posádku jedoucí před nimi na druhém místě. Avšak již od prvních kilometrů ranních rychlostních zkoušek nasadil Vojtěch Štajf odvážnou stíhací jízdu, neboť se nechtěl spokojit s třetím místem. S každou rychlostní zkouškou úspěšně snižoval náskok na Kuvajťana Al-Thefiriho. Teprve až dvě rychlostní zkoušky před cílem soutěže se podařilo Štajfovi dostat zpět na druhou pozici. Pěkný výkon předvedl i v závěru, kdy rozdíl v čase na posledním měřeném úseku činil mezi ním a celkovým vítězem soutěže, Katařanem Násirem al-Attíjou pouhých 0,6 sekundy! Druhé místo v absolutním pořadí je tak pro českou posádku splněním původních cílů pro účast v seriálu MERC.
„Já jsem s výsledkem velmi spokojený. Po jízdě v obtížném terénu na tratích zasažených vydatným deštěm a následném defektu kola v druhé etapě jsme s Markétou nebyli v dobré situaci. Navíc rozpis, který jsme si napsali neseděl úplně, což způsobovalo drobné chyby, a dokonce jednu poměrně závažnou, ale naštěstí s dobrým koncem. Měl jsem jediný cíl, systematicky a cílevědomě snižovat náskok Al-Thefiriho a pokusit se dostat v závěru před něj. To se nám nakonec podařilo. Násir jasně ukázal, že tento povrch tratě mu sedí a dobře ho tady zná, takže suverénním vítězům gratulujeme! Ale i my odjíždíme z této soutěže s dobrým pocitem,“ řekl po premiérové soutěži v Jordánsku Vojtěch Štajf.
Soutěž krátce shrnula i navigátorka Markéta Skácelová: „Tahle soutěž byla mimořádná zkušenost. Asi nejvíc mi zůstane v paměti obrovský skok ve vysoké rychlosti, který jsme nečekali a po dopadu to trochu odnesla moje záda. Naštěstí jsme se dali s Vojtou rychle dohromady a mohli jsme pokračovat ve stíhací jízdě. Z druhého místa mám moc velkou radost.“
Další soutěží seriálu MERC je červnová Kyperská rally. V domácím šampionátu pokračuje posádka účastí na Rallye Český Krumlov ve dnech 18.- 19. května.