Zařazeno : Holakovský
Protože letošní půl-sezona jí přinesla velkou převahu pozitiv, a protože zimu, led a sníh mají oba dva její členové raději než léto a vedro, uvidíme jejich „Nkovou“ Škodu Felicia 1.3 MPI 40 kW i na populární rakouské Jänner Rallye, která se letos po dvouleté pauze opět koná. Rallyový komentátor, moderátor, tiskový mluvčí, příležitostný novinář a nyní opět zase i jezdec Aleš Holakovský při té příležitosti po pěti letech opět vyzpovídal sám sebe.
Aleši, mohl bys stručně shrnout jednotlivé epizody Vašeho letošního reparátu vstupu do rally?
Hned na Pačejově nám osud připravil pořádnou porci zážitků – defekt na RZ (asi daň za sériové pneu), pokutu od sportovních komisařů za jeho (sportovními řády zakázanou) výměnu mezi letmým cílem a stopkou, pád z cílové rampy, a jako odměnu za návrat do rally pohár za 1. (rozuměj jediné) místo ve třídě 10. Soutěž jsme jeli bez servisního doprovodu, ale Petr Frei se o nás staral skoro jako kdybychom byli jeho vlastní a také děkujeme Venni Jarému za upevnění SPZky a dodání zadních světel – zkrátka to fungovalo stylem „kdo šel zrovna okolo, dostal funkci“ :-). Také Rally Příbram byla krásným zážitkem. Myšlenky na přímý souboj ve třídě s Loganem Milana Lišky a Hynka Středy jsme sice museli opustit již při pohledu na výsledkovou tabuli v cíli první ostré erzety, nicméně svou úžasnou různorodostí svých tratí si nás Příbram opravdu získala. Nad vším pak ještě čněly nová RZ Řiště – Březí (minimálně z poloviny v podstatě šotolinová/štěrková a hodně technická) a také tradiční dlouhá RZ Sestrouň - Hodětice, která nabízí takový mix rychlých širokých i pomalejších úzkých pasáží, společně s častými průjezdy vesnicemi a vesničkami (včetně té proslulé pravé nefalšované Střediskové), že jsme se shodli, že žádnou jinou podobnou RZ prostě neznáme. A tak bychom mohli pokračovat dál…super zážitek bylo také to, že jsme poprvé měli servisní doprovod (v podobě již dvojnásobných šampionů MČR-HA týmu Frei Racing). Ten pocit, když se pod vámi auto v servisu zvedne jako v Mistrovství Světa, vám dává iluzi velkého profesionála, i když lezete ze skoro sériové Feldy :-). Mikuláš Rally ve Slušovicích byla díky našim oblíbeným zimním podmínkám taky pecka (pochvala pořadatelům za nerozsolení trati!). Bohužel pro nás s hořkou příchutí toho, že v poslední RZ jsme kvůli nefunkčnímu alternátoru přišli o minutový náskok na naše soupeře na Fabii ve třídě 10 a tím i pohár za vítězství, který mohl být tentokrát skutečně vybojovaný, nejenom za účast (i když potěší i ten ;-) ). Nicméně asi 3x to vypadalo, že se do cíle už ani nedosuneme.
Aleši, řekl jsem stručně! Můžeš tedy stručně shrnout alespoň hlavní dojmy z celé sezony?
Hlavní dojem je ten, že je pecka, že člověk může vzít třígeneračně-rodinnou Feldu, co mu sloužila také jako služebák, dovolenkový vůz, co odvezla obě děti z porodnice a má najeto 225 tis km, a bez repase motoru či jakýchkoliv jeho úprav (kromě nových těsnění a rozvodů) s ní jezdit MČR v rally/Rallysprint sérii. A nebýt poslední, ani předposlední, ani předpředposlední, atp. Sranda je, že máme pořád jenom nejslabší verzi MPIčka 40 kW, co je v autě z výroby, protože se ještě se nějak nesešly priorita, čas, vůle a peníze a vůle dát tam alespoň sériový motor 50 kW. Ale jde to i bez toho - na Mikuláši jsme na RZ1 zajeli 39. čas ze 70ti startujících, protože led, sníh, bláto, tma a mlha jsou naši přátelé, zatímco suchý asfalt je výsledkově náš nepřítel. I proto jsem se nechal snadno vyhecovat ke startu na Jänneru. Jänner Rallye považuji za jedno z posledních rallyových dobrodružství co nám v našich zeměpisných šířkách ještě zbylo a i jako divákovi mi vždycky přinesl Jänner maximum zážitků, ze kterých jsem pak žil celou sezonu. Vždycky šlo o takové neoficiální mistrovství střední Evropy v jízdě na sněhu, nebo alespoň v zimních podmínkách. Taktéž divácká kulisa je vždy parádní a masivní.
...čímž jsme se dostali k Vašemu nadcházejícímu startu. Jak se těšíte na Jänner?
Já se těším hlavně na to, až bude všechno zařízeno a budeme na místě :-) . Na Jänneru jsem v posledních 10 letech nechyběl jako divák skoro nikdy a zkusit se zde někdy svézt bylo od té doby vždy mým snem. Martin je na tom podobně. A ledová královna Felda, ta se již nyní cítí přesně takto:
09.08.2012 08:03
Aleš Holakovský, Česká rally
18.08.2012 10:01
Aleš Holakovský, Česká rally
31.01.2016 16:52
Aleš Holakovský, Česká rally
04.02.2015 08:52
Aleš Holakovský, Česká rally