Asi nikdo ještě před pár dny nečekal, že čtyřnásobný mistr světa Sébastien Ogier a jeho týmoví kolegové Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen budou pro rok 2017 volní. Jaké jsou jejich možnosti pro příští rok a uvidíme je vůbec v MS?
Co bude s Ogierem, Latvalou a Mikkelsenem?
Čtyřnásobný mistr světa a nejrychlejší pilot, to není špatná vizitka pro další vyjednávání. Sébastien Ogier by si stejně dobře mohl říci, že končí. Mluvilo se o tom již ve vztahu k pravidlům FIA, kdy nejrychlejší pilot tabulky musí dva dny čistit trať na šotolinových podnicích MS. Pokud ale bude Francouz pokračovat, asi se nedá předpokládat, že by šel do Toyoty, kde zatím určitě je volné místo. Bažit po Ogierovi bude Malcolm Wilson, který chtěl pilota již v době, kdy rivalizoval v jednom týmu se Sébastienem Loebem. Otázkou je, zda by sehnal Wilson dost peněz. Logický by mohl být i návrat k Citroënu. Yves Matton má ale pod smlouvou už tři piloty. Zde by záleželo na detailech uzavřených smluv s Craigem Breenem a Stephanem Lefebvrem. Spojení Ogier + Hyundai vypadá tak nějak zvláštně.
Jari-Matti Latvala by mohl být jasnou volbou pro Toyotu. Tommi Makinen si zakládá na domácích pilotech a kdo jiný by mohl pomoci s dalším vývojem nevého Yarise WRC. Latvala pomáhal vyvíjet už současné Polo WRC a stejně tak má hodně najeto i s modelem pro rok 2017. To by mohlo znamenat zavření dveří do vozu WRC pro Esapekku Lappiho. Dobré vzpomínky má Latvala i na M-Sport.
Andreas Mikkelsen je z pilotů nejmladší a namířit by si to mohl stejně tak do Toyoty jako do M-Sportu. Pojí ho velké přátelství s Thierry Neuvillem, ale nedá se předpokládat, že by Hyundai měnil svou sestavu. Spojení Mikkelsena s Citroënem vypadá nepravděpodobně.
Každopádně na trh vtrhne trojice špičkových pilotů. To by mohlo zkomplikovat cestu do speciálů WRC pro mladé jezdce. Bát se asi bude Lappi stejně jako Teemu Suninen. Ale klidné spaní nebudou mít ani junioři se smlouvu u Citroënu a Eric Camilli u M-Sportu. Sen o tovární sedačce se musí rozplývat i u Madse Ostberga.