English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Rally Vyškov: Drama až do konce

Zařazeno : Sprint1502, Vraj, Peták

Top Media, 28.07.2015 21:43
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 4352x


Rally Vyškov nabídla nejdramatičtější podívanou letošního pohárového klání XTG Opel ADAM Cupu 2015. Pětkrát se měnilo pořadí na čele. Nakonec se z prvenství a 25 bodů radovali Petr Vraj jun. s Janem Mikulíkem. Druhé místo obsadil Josef Peták, ve Vyškově se poprvé prosadil na stupně vítězů třetí Martin Mottl.
Rally Vyškov: Drama až do konce
Rally Vyškov: Drama až do konce

XTG Opel ADAM Cup zavítal ke své třetí soutěži do jihomoravského regionu. Rally Vyškov nabízela osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích a vstříc více než sedmdesáti ostrým kilometrům sjelo šest dvojic. Nechyběl vítěz z Bohemie Matěj Kamenec, ani lídr pohárové klasifikace Josef Peták, Petr Vraj jun. se objevil ve Vyškově s navigátorem Janem Mikulíkem. Na start v nedalekých Hustopečích navázal Robert Hordossy, kterému byli očekávanými soupeři Radek Hůla a Martin Mottl.

Od úvodních kilometrů si posádky ADAMů nedarovaly ani desetinu, přesto Petákova pátá příčka po úvodním testu mnohé zaskočila. Před příbramského „veterána“ se vtěsnali nejen Kamenec s Vrajem, ale rovněž Hordossy a Mottl.   

Kamenec s Vrajem se podělili o dílčí vavříny v úvodní sekci tří rychlostních zkoušek, do servisu se vracel s mírným náskokem Vraj. Za Kamencem už figuroval Peták, o další pozice bojovali Mottl, Hordossy a Hůla.

Ve druhé sekci XTG Opel ADAM Cup přišel o první vůz, poloosa zastavila Radka Hůlu. Soupeření na čele však gradovalo. Kamenec se po RZ4 vrátil do čela, těsný duel s Vrajem nejlépe charakterizoval jejich shodný nejrychlejší čas v RZ5. Vraj nakonec po RZ6 ztrácel na lídra Kamence 3,2 vteřiny, Peták byl se ztrátou 16,5 sekundy třetí. Rozhodnuto však nebylo ani v souboji o čtvrté místo, Mottl měl před závěrečnými dvěma zkouškami na Hordossyho k dobru 12,8 vteřiny.

V závěrečných dvou testech zavelel k útoku Peták, jenž byl dvakrát nejrychlejší. Na vítězství to však nestačilo. V této sekci však Kamenec ztratil kvůli technickým problémům více než dvě minuty a propadl se na čtvrtou pozici. Z premiérového pohárového prvenství se radoval Petr Vraj jun. (slavící v neděli narozeniny), druhý skončil Josef Peták a z bronzu určitě nesmutnil ani Martin Mottl. Robert Hordossy, navigován Štěpánem Palivcem, cíl závodu nespatřil kvůli prasklé poloose na startu RZ7.

Ohlasy účastníků XTG Opel ADAM Cupu po Rally Vyškov:
Petr Vraj: „S Honzou Mikulíkem jsme se od začátku rychle sehráli a společně si závod maximálně užívali. Osobně mě nejvíce bavily šotolinové úseky. Trochu nás jen potrápila nefunkční spojka, mechanici však odvedli dobrou práci, a tak vydržela až do konce. Do druhé sekce jsme vzhledem k nevyzpytatelnému počasí nasadili měkčí slick a dozadu mokré, což trochu klouzalo, proto jsme poslední sekci opět dojížděli na tvrdém slicku. Tam se rozhodoval náš souboj s Matějem Kamencem. Jak jsme viděli, že v sedmé ´erzetě´ hodně ztratil, v poslední vložce jsme zvolnili a Josef Peták nám ´nadělil´ osm vteřin. Naštěstí to stačilo k prvenství, ale i toto je určitě ponaučení pro příští závody. Ty vždy končí až na rampě. Chtěl bych poděkovat celému týmu a Honzovi za dobře odvedenou práci.“

Josef Peták: „Po Bohemii jsem byl trochu rozpačitý z brzd, proto jsem ve Vyškově začínal opatrně. Ale s přibývajícími kilometry jsem se rozjel a v závěru jen kousek chybělo k nejvyššímu stupínku. Obecně Petr Vraj s Matějem Kamencem, stejně jako ostatní účastníci poháru, jdou nahoru, získávají zkušenosti a postupně zlepšují své časy. Proti nám získávají zřejmě v rychlých pasážích, kde jsou díky svému mládí odvážnější a agresivnější. Ale přesně to se od pohárového závodění se srovnatelnými vozy čeká.“

Martin Mottl: „Charakter vyškovských tratí byl velkou neznámou. Trefování brzdných bodů z maximálních rychlostí bylo na tomto závodě alfou a omegou dobrých časů. A možná právě tyto brzdné ´experimenty´ byly příčinou úbytku funkčnosti brzdové soustavy, která nás vyřadila z plnohodnotného ataku podia. Proto jsem se posléze pokorně vrátil k dalšímu seznamování s autem, spolujezdcem Kubou Navrátilem, rozpisem a sledoval souboje o stupně vítězů už zpovzdálí. Přesto jsme se pěkně svezli, jízdu jsem si užíval a vývoj poslední sekce nás nakonec vynesl až k bronzu. Proto u nás převládly veskrze pozitivní pocity.“

Matěj Kamenec: „Od první vložky jsme si závod maximálně užívali. Vše fungovalo. Bylo super závodit o sekundy s Peťou Vrajem. Na předposlední rychlostní zkoušce nás však zradila poloosa a začali jsme nabírat obrovskou ztrátu. To nás v závěru vyřadilo ze hry o pódiové umístění. Závod jsme měli hezky rozjetý, proto závěrečné problémy trochu zamrzely. Ale to k rally taky patří.“

Radek Hůla: „Po havárii na Rally Bohemia jsem jel až s příliš velkým respektem, což se projevilo na časech a velkém odstupu od našich soupeřů. Navíc ani charakter vyškovských tratí se mi moc nelíbil, bylo to místy příliš rychlé. Ve druhé sekci jsme chtěli zrychlit a přiblížit se ke klukům, ale v polovině čtvrté ´erzety´ nám praskla poloosa a museli jsme odstoupit.“

Robert Hordossy: „Vyškovské tratě byly jednodušší než v Hustopečích, převážně asfaltové, ovšem mnohem rychlejší. Trochu jsem si na vyšší rychlosti zvykal, ale protože mám nějaké okruhové zkušenosti, nebyl to zásadní problém. Byl to teprve můj třetí start v rally, díky Štěpánovi Palivcovi se postupně posouvám vpřed. Proto jsem rád, že jsme se dokázali na některých vložkách opět přiblížit našim zkušenějším konkurentům. Bohužel na startu RZ7, při řazení z jedničky na dvojku, praskla poloosa a závod pro nás skončil.“

Klasifikace Rally Vyškov:
1. Vraj jun. - Mikulík (Opel Adam Cup) 46:46.5
2. Peták - Benešová (Opel Adam Cup) 46:51.1
3. Mottl - Navrátil (Opel Adam Cup) 47:22.3
4. Kamenec - Jurka (Opel Adam Cup) 48:47.8

Průběžný stav XTG Opel ADAM Cupu: 1. Peták 65, 2. Vraj jun. 63, 3. Kamenec 57, 4. Mottl 32, 5. Hůla 18, 6. Hordossy 12

„Souboje jsou kořením každého závodu a průběh Rally Vyškov přesně potvrdil, v co jsme na začátku pohárových aktivit doufali. Jezdci se v jednotlivých zkouškách střídali na pozicích, v průběhu soutěže se měnilo nejen počasí, ale i pořadí v čele závodu. Do poslední sekce nebylo nic rozhodnuto. Věřím, že právě tato vyrovnanost a atraktivita může přilákat do XTG Opel ADAM Cupu další zájemce,“ pronesl po skončení Rally Vyškov zástupce promotéra poháru XTG motorsport Zdeněk Pekárek.

XTG Opel ADAM Cup 2015 bude pokračovat v rychlém sledu dalším podnikem Rallysprint Série, kterým bude ve dnech 7. – 8. srpna 2015 Rally Agropa Pačejov s centrem Horažďovicích. Na posádky čeká osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích, s porcí necelých 75 měřených kilometrů.   

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Josef Peták se vrací k Renaultu

17.03.2012 09:19

Článek Hroch Rally Team, Česká rally

Racing-Mania.cz

Josef Peták před Valašskou rally

24.03.2011 14:00

Článek Petr Eliáš, Česká rally

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Utopená auta v české rally [+VIDEO] AKTUALIZOVÁNO

/ Další video...