English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Páteční servis ve Španělsku? Zůstane jen auto a motor...

Zařazeno : MS1412, Meeke, Ostberg

Lenka Martinová, 21.10.2014 13:57
Tisknout článek
Kategorie : WRC; zobrazeno : 4480x


Přestavba aut ze šotoliny na asfalt je před Španělskou rally vždy otázkou číslo jedna. Minule popisoval přestavbu technik M-Sportu, teď tu máme pohled do zákulisí francouzského Citroënu.
Páteční servis ve Španělsku? Zůstane jen auto a motor...
Páteční servis ve Španělsku? Zůstane jen auto a motor...

Mimořádná výzva čeká na posádky při Rally Španělsko - jeden den na šotolině, dva dny na  asfaltu, unikátní  mix různých povrchů je ojedinělý v rámci mistrovství světa WRC v této sezoně. Tři vozy Citroën DS3 WRC budou osazeny posádkami Kris Meeke/Paul Nagle, Mads Ostberg/Jonas Andersson a Khalid Al Qassimi/Chris Patersson.

Od roku 1991, kdy se španělská  rally poprvé zařadila jako součást programu světového šampionátu, se na ní podařilo vyhrát všem modelům z produkce Citroën Racing. V roce 1999 to bylo právě ve Španělsku, kde značka získala vůbec první vítězství ve WRC díky modelu Xsara Kit-Car, na kterém jeli Philippe Bugalski a Jean-Paul Chiaroni. Od roku 2005 Sébastien Loeb a Daniel Elena začali psát svou rekordní sérii osmi vítězství v řadě na voze Xsara WRC (2005 - 2006), C4 WRC (2007 - 2010) a DS3 WRC (2011- 2012).

Jedno auto, dvě konfigurace
Od roku 2010 je Rally Španělsko jedinečným podnikem ve WRC. Její výjimečnost spočívá právě v mixu dvou druhů povrchů, šotoliny a asfaltu, s nimiž se posádky musí vyrovnávat ve stejném voze. „Je to hodně zvláštní výzva,“ potvrzuje Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing Teamu. „Nejnáročnější část je vždy po skončení prvního dne a nutnosti přenastavení vozů. Není v programu mistrovství světa podobná  rally, která by byla tak specifická na přípravu a logistické požadavky. Kromě aut se samozřejmě musí přizpůsobovat těmto změněným podmínkám samotní piloti. Na částech vozů, které vyžadují změny a nastavení, pracujeme, ale velká část adaptace leží na posádkách.“

„Během pátečního večera při servisní periodě bude mít našich osm mechaniků spoustu práce, kterou musí stihnout za 75 minut. Jednoduše řečeno, zůstane jen karoserie a motor,“ říká Didier Clément, hlavní inženýr pro DS3 WRC. „Každou operaci musíme mít pečlivě připravenou. Každý musí přesně vědět, co má dělat. Už několik dní před  rally náš tým nacvičuje přechody z jedné konfigurace na další.“

Dalším významným specifikem katalánské soutěže je také samotná šotolina prvého dne, která ovšem leží na asfaltu.  To zejména platí o střední části dlouhé sekce Terra Alta. „Tradičně právě tady mohou vznikat velké odstupy. Ne každé auto reaguje stejně na asfaltovou silnici, mají sklon k menší citlivosti. Tady přichází čas pilotů, kteří musí najít optimální rychlost vzhledem k použitým pneumatikám.“

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Ostberg míří v Mexiku do top 3, Meeke do top 5

Ostberg míří v Mexiku do top 3, Meeke do top 5

03.03.2014 15:54

Článek Lenka Martinová, WRC

Ostberg, Meeke a Al Qassimi na DS3 WRC

Ostberg, Meeke a Al Qassimi na DS3 WRC

31.03.2014 12:27

Článek Lenka Martinová, WRC

Meeke: Cítím se silnější

Meeke: Cítím se silnější

20.10.2014 10:17

Článek Lenka Martinová, WRC

Vylepší Ostberg ve Finsku loňské třetí místo?

Vylepší Ostberg ve Finsku loňské třetí místo?

29.07.2014 15:01

Článek Lenka Martinová, WRC

Citroen vyráží do Mexika bez testu

Citroen vyráží do Mexika bez testu

28.02.2015 16:02

Článek Honza Froněk, WRC

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Mads Ostberg porazil s Fordem GT40 letadlo [+VIDEO]

/ Další video...