Zařazeno : CMPR2014
V absolutním pořadí zná zatím ČMPR tři různé vítěze. Hořovice ovládl Michal Černý s Mitsubishi, další dva podniky se pak staly kořistí Martina Šikla, který využívá stejné techniky. V pořadí Šikl – Černý také před Radouní vládli průběžné tabulce, ani jeden z nich ale na jihu Čech cíl nespatřil a tak se třetím, kdo okusil chuť absolutního vítězství, stal Štěpán Zabloudil se Subaru a přihlásil se opět důrazně do boje o celkové prvenství. Nechybělo mnoho a čtyři soutěže ČMPR mohly mít čtyři různé vítěze, na Orlických horách Valdemar Vašenda podlehl po penalizaci za retardér Šiklovi o pouhých šest desetin vteřiny. Díky spolehlivosti a výbornému druhému místu z Radouně je pak těsně za průběžnými stupni vítězů Martin Milowský (EVO VI). Rupert von Kratzmar (EVO IX) a Jakub Čapka (EVO X) již ztrácejí více.
Jan Vonka vede třídu A5
Tabulka třídy A4 věrně kopíruje špičku tabulky absolutního pořadí, můžeme tedy rovnou přeskočit na třídu A5 pro nejsilnější vozy s jednou poháněnou nápravou. V té aktuálně vede Jan Vonka s BMW M3 před Polákem Bisem s vozem stejné značky. Tito dva si také v rovném poměru rozdělili vítězství z odjetých soutěží, Bis ale stejně jako většina jeho krajanů vynechal Radouň a raději fandil na domácím Rajdu Polskim. Třetí je zatím Miloš Kutílek s předokolkou Seat Leon, dotírá na něj ale Michal Vrabec s BMW a zbraně určitě nechtějí skládat ani piloti BMW M3 Vaško a Sekowski, kteří zatím mají shodně po jednom druhém místě a dvou nedokončených soutěžích.
Petr Fiala vedoucí muž třídy A3
Ve třídě A3 bojují klasické benzinové dvoulitry proti silným dieselům a skóre je zatím 2:2. Dvě soutěže vyhrál lídr třídy Petr Fiala s Fabií RS, jedno vítězství má Vladimír Tomek s Cliem R3, který je průběžně třetí a Radouň vyhrál Michal Trojan se stejným vozem. Průběžně druhý je zatím poctivě body sbírající Igor Bartold s BMW E30. Třída A2 zatím letos trpí slabší účastí i absencí moderních silných vozů. Pouze Karel Buberle zatím startoval alespoň třikrát, ostatní posádky hodnocené ve třídě mají jen dva nebo jeden start. První dvě průběžná místa patří Polákům Zaburskimu (Honda Civic) a Gorskimu (Peugeot 206), kteří mají po dvou startech, ale ani jednou nevyhráli. Vítězství si rozdělili při svých jediných startech Krzystof Rataj, Martin Kameníček, Petr Novotný a Marek Štuksa. V nejslabší třídě soudobých automobilů A1 mají průběžně shodný bodový zisk Denis Novák se Swiftem, který pilně sbírá body a umístění na bedně a Jiří Zahrádka s Felicií, který dvě soutěže vyhrál, ale na Radouni byla proti němu technika. Třetí Jan Klinger má na kontě vítězství z Hořovic, poslední vítězství si na domácí Radouni nenechal vzít Petr Michálek.
Petr Koutný vyhrál tři soutěže ve třídě H4
Historickou třídu H5, která je určena pro vozy s přední poháněnou nápravou, ovládají jezdci na Favoritech. Dvě vítězství a dvě druhá místa jsou dosavadní vizitkou Luboše Tůmy. Zatím bez vítězství, ale na druhém místě je Tomáš Vácha, třetí Dan Zmijarov má na kontě vítězství z Radouně, Orlické vyhrál Jan Petřík, který zatím žádný další start nepřidal. V nejsilnější třídě H4 je jasným lídrem vítěz tří soutěží Petr Koutný, jehož Ford Escort Cosworth nemá ani technicky srovnatelného soupeře. Na Radouni ale stávkovala technika a tak se z vítězství radoval Michal Sucharda s VW Golf, který se tím posunul na průběžné třetí místo. Před ním pak je Vladimír Hasil také s Golfem. Škodovkářskou třídu H3 prozatím vede Tomáš Zeman (130 L), který má na kontě jedno vítězství, před Jiřím Perníkem (130 LR), který zvítězil zatím dvakrát. Třetí je průběžně Martin Kdér (120 S). Radouňské vítězství získal Jan Krejča, který si na čtvrtý podnik ČMPR „odskočil“ ze svého působení v MČR historiků. Ve třídě H2 se o vítězství zatím podělili Richard Valent s Fiatem Uno a Jan Hodouš s Wartburgem v poměru tři ku jedné. Tabulku ale zatím vede Hoduš, protože Valent jednu soutěž nedokončil. Průběžně třetí je Miroslav Šmíd se Škodou 120 LS. Ve trabantí třídě H1 na dvou soutěžích nikdo nestartoval, na Středohoří si maximum bodů připsal jediný startující Jiří Formánek a Radouň vyhrál Jiří Rabiňák, když dva jeho soupeři ve třídě soutěž nedokončili.
Tomáš Zeman po čtyřech soutěžích lídr H3
Do konce Českomoravského poháru rallye je ještě ve hře v každé třídě 300 bodů, stále tedy není o konečných výsledcích zdaleka rozhodnuto. V závěru navíc může hrát roli i pravidly předepsané škrtání jednoho nejhoršího výsledku a ve slaběji obsazených třídách také podmínka minimálně tří startů, aby byla posádka hodnocena v konečném pořadí. Kompletní průběžné výsledky i pravidla můžete najít na webu www.cmpr.cz.
Více souvisejících článků!
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |