English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Protrápená Lavanttal Rallye

Zařazeno : Deneš

Martin Trdla, 15.04.2014 09:45
Tisknout článek
Kategorie : Ostatní; zobrazeno : 4873x


Pro tým Josef Deneš Motorsport pokračoval druhým dílem seriál Mitropa Rallye Cup, po úspěšném učinkování na Rebenland Rallye se závodilo opět v Rakousku a jednalo se o obtížnou Lavanttal Rallye s centrem ve Wolfsbergu.
Foto: Martin Trdla
Foto: Martin Trdla

Na jeho start se postavila i posádka bíločerveného Lanceru Evo 9 ve složení Josef Deneš a Klára Šillerová, že to nebude jednoduchá soutěž se ukázalo ještě před samotným startem soutěže.

Nekompaktnost plánu seznamovacích jízd a zejména dlouhé čekání při administrativních přejímkách zapříčinilo nutnost trénovat ještě v dopoledních hodinách dne první etapy. Do toho, ve srovnání s prvním závodem, přísnější techničtí komisaři vyhodili vůz od technických přejímek, díky zručnosti mechaniků, ale i radám z týmu Sýkora Racing se podařilo doslova „za pět minut dvanáct“ vyřešit výtka komisařů k elektronickému vypínání motoru z kokpitu vozu a Mitsubishi se startovním číslem 28 bylo nakonec připuštěno ke startu. Tím však neměl být pátečním patáliím ještě konec.

Již od úvodu soutěže se na posádku lepila smůla, především v podobě technických problémů. Po sérii tří rychlostních zkoušek vše vyústilo až v definitivní odstoupení ze soutěže v samotném závěru dne. Josef Deneš vše vysvětluje: „Již po prvních pěti kilometrech prvního testu se začaly projevovat zásadní problémy s brzdami vozu, vůz nebrzdil dle představ. Pořádně nefungovala ani ruční brzda. Do toho nás zaskočila pokuta za vyšší rychlost v obci na přejezdu k další zkoušce, což také nepřispělo k celkové psychice posádky. Třešničkou na dortu byl pomalý defekt, který se projevil až v prostoru startu poslední zkoušky dne. Do zkoušky jsme byli nuceni odstartovat a záhy našli místo pro výměnu kola. Bohužel se zcela nepochopitelně zaseknul hever a my neměli jak kolo vyměnit, jelikož v místě nebyli ani žádní diváci. Odstoupení bylo jediné možné řešení.“

Po zralé úvaze zejména s ohledem na problémy s brzdami, které nešlo na místě vyřešit, se tým rozhodl nevyužít systému SuperRally a do druhé etapy již nenastoupit. Tím celé učinkování bohužel skončilo a již nyní se vůz připravuje, aby byl v druhé polovině května v nejlepší kondici na nadcházející závod, který přesune celý seriál do Slovinska, kde se ve dnech 23.-24.5. uskuteční
prestižní Rally Saturnus.

„Odstoupení nás samozřejmě mrzí, už jen samotné seznamovací jízdy byly velkou školou a zkušenosti ze psaní rozpisu na takto obtížných tratích jistě zúročíme v dalších zahraničních startech. Za tým musím poděkovat všem partnerům i lidem z týmu Jakuba Voldřicha, jenž nám během závodu pomáhal řešit naše nepříjemnosti. Nyní nás čeká menší přestávka, ovšem již teď se těšíme na nadcházející dvojici závodů ve Slovinsku.“

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Protrápená Lavanttal Rallye

Protrápená Lavanttal Rallye

15.04.2014 09:45

Článek Martin Trdla, Ostatní

Slovinská mise dokončena

Slovinská mise dokončena

27.05.2014 17:40

Článek Martin Trdla, Ostatní

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Sordo: První pocit z i20 WRC je pozitivní [+VIDEO]

/ Další video...