English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Na rally s Citroënem C5 Tourer

Zařazeno : na rally s

Honza Froněk, 04.03.2014 16:15
Tisknout článek
Kategorie : Trafika; zobrazeno : 11997x


Velké bílé dieselové combi Citroën C5 nám dělalo společníka na úvodní závod MS 2014 v Monte Carlu. Posádka složená ze čtyř lidí a tradičně dlouhé přejezdy na Monte slibovaly dokonalé prověření, zda se vůz hodí pro fanouška rally.
Na rally s Citroënem C5 Tourer
Na rally s Citroënem C5 Tourer

Současná C5 je na trhu již od roku 2008 a od té doby prodělala dva facelifty. Náš vůz s karoserií kombi byl vyveden ve slušivé bíle perleťové barvě, kterou doplňovala spousta chromovaných doplňků. Pod kapotou se nacházel dvoulitr HDi, který v silnější verzi disponuje výkonem 160 koní. Komu by to bylo málo, může sáhnout po naftě 2,2 HDi, ta má koní rovných 200.

Na rally s Citroënem C5 Tourer
Na rally s Citroënem C5 Tourer

Díky kombíku s kufrem o objemu 533 litrů jsme se nemuseli omezovat se zavazadly. Kufr bez problému spolykal nepočítaně zavazadel čtyřčlenné posádky. Elektrické otvírání víka je sice efektní, ale několikrát tlačítko nereagovalo a bylo nutné vůz restartovat. V kufru je zabudovaná přenosná svítilna, která po se po vrácení na své místo sama dobije a slouží i jako osvětlení vnitřku kufru. Na Monte Carlu jsme ji sice nepoužili, ale na rally je mnoho situací, kdy se svítilna hodí a člověk nemusí myslet na to, aby si ji bral. Tlačítkem v kufru je možné snížit nakládací hranu až o 6 centimetrů.
Na rally s Citroënem C5 Tourer
Na rally s Citroënem C5 Tourer

S prostorem uvnitř kabiny už to tak veselé není, zvláště když vezmeme v potaz, že auto zvenčí vypadá opravdu obrovské. Když se vpředu pohodlně usadí dvě osoby většího vzrůstu, na zadních sedadlech již moc místa nezbývá. Naložit do vozu pět fanoušků rally by bylo lepší jen na kratší vzdálenosti. Kožené sedačky s dobrým bočním vedením vpředu byly velice příjemné, na dlouhou cestu jako dělané. Řidičova pak byla vybavená ještě masážní funkcí. Vzhledem k vyšší výbavě vozu se vše ovládalo elektricky. Auto nenabízí moc odkládacích schránek a PET lahev lze hodit akorát spolujezdci pod nohy.
Na rally s Citroënem C5 Tourer
Na rally s Citroënem C5 Tourer

Dvoulitrový turbodiesel je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Volitelně je v nabídce i automat. 160 koní pod kapotou a 340 Nm vypadá dobře na papíře, ale motor si musí poradit s hmotností přes 1,7 tuny. Dohromady s posádkou jsme někde na čísle přes 2 tuny. Přesto autu nechybí dynamika, stovku zvládne pod 10 sekund.  Na německé dálnici bez problému atakuje hodnotu 200 km/h. Zrychlený přesun mezi erzetami tedy není problémem. Na klikatých francouzských silničkách ale chybí větší zpětná vazba od řízení i brzd. Akustický projev je tradičně velmi kultivovaný a nebude rušit posádku rozebírající výkony svých oblíbených pilotů. Průměrná spotřeba se při 4000 kilometrech ustálila kolem 6,5 litru, což je na svižné dálniční tempo a členitý terén Přímořských Alp slušná hodnota.
Na rally s Citroënem C5 Tourer
Na rally s Citroënem C5 Tourer

Na německé dálnice je příjemná volba režimu sport, která podvozek trochu přitvrdí. Celkově je podvozek velice příjemný. Už není tak měkký a houpavý jako se o francouzských vozech říká. Velmi dobře žehlí nerovnosti na silnici a člověk si na to velice rychle zvykne. Fanoušek rally ocení možnost nastavení světlé výšky v rozsahu několika centimetrů. Když je potřeba parkovat třeba na poli, můžete si auto trochu „přizvednout“ a bez problému zaparkovat. Výška se reguluje tlačítky na středovém panelu.
Na rally s Citroënem C5 Tourer
Na rally s Citroënem C5 Tourer

V námi testovaném voze nechybělo z výbavy nic důležitého. Užitečné byly parkovací senzory vpředu a couvací kamera. Té ale chybí noční režim a za úplné tmy není nic vidět. Dobře použitelná na rally byla i vestavěná navigace, která ve Francii znala všechny cesty i necesty. O přetlačítkovaném volantu s pevný středem se toho již psalo hodně. Vypadá sice netradičně, ale dá se na něj zvyknout. Vyznat se ve všech tlačítkách chce trochu cviku.
Na rally s Citroënem C5 Tourer
Na rally s Citroënem C5 Tourer

Citroën C5 Tourer fanouška rally nezklame. Odveze posádku na rally i rodinu. Je to ideální polykač dlouhých tratí, na klikatých okreskách působí trochu těžkopádně. Rozhodně však potěší všechny, kteří nechtějí zapadnout v uniformitě koncernových vozů Škody a VW. Ceny vozu se slabším dvoulitrovým dieselem začínají již na příjemných 514900 Kč.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 508

27.01.2012 23:50

Článek Radek Vojtěchovský, Testy

Na rally se Subaru XV 2.0D

Na rally se Subaru XV 2.0D

21.07.2014 08:56

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

15.11.2014 20:03

Článek Honza Froněk, WRC

Na rally s Volkswagenem T-Roc

Na rally s Volkswagenem T-Roc

08.09.2018 22:51

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Škodou Yeti

22.07.2010 08:10

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Subaru Legacy

31.08.2010 17:04

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 308 eHDI

06.08.2011 16:39

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem Berlingo

25.09.2011 18:03

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Volkswagenem Caddy

22.09.2012 16:00

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem C4 Aircross

20.02.2013 21:04

Článek Honza Froněk, Testy

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Dakar 2019 - 5. etapa [AKTUALIZUJEME]

/ Další video...