English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

EU Herbst Rallye Leiben 2006 pohledem fanouška [Newmen]

Zařazeno : Rakousko

14.10.2006 05:53
Tisknout článek
Kategorie : Ostatní; zobrazeno : 6996x


Zcela neplánovaná, o to však lépe dopadla naše návštěva dalšího (v pořadí již předposledního) mistrovského podniku Austria Rallye Challenge (rakouské tzv. "druhé ligy").
Byl jím desátý ročník Herbst rallye, jehož dějství se odehrálo v překrásné krajině Národního parku Jauerling – Wachau v bezprostřední blízkosti mohutného toku Dunaje. Maximální sportovní zážitek ze závodu umocňovalo příjemné slunečné počasí. Závod sliboval velké boje mezi předními jezdci šampionátu, protože se zde mohlo rozhodnout o případných vítězích některých tříd. Naše sobotní vstávání po 4. hodině ranní a výjezd v 5,00 ráno byly trochu kruté, ale vzhledem k vzdálenosti to jinak nešlo. Až do rakouského Eggenburgu byla letos již cesta projetá a známá. Dále jsme pokračovali podle podrobné mapy a díky Nowimu bez nejmenších zaváhání. Uchvátila nás krása krajiny v okolí Kremsu. Po levé ruce jsme sledovali Dunaj, vpravo nad námi se střídaly kopce protkané vinicemi. Sem tam nějaká zřícenina hradu. Nad tím azurově modré nebe a sluníčko. V dobré náladě a plni očekávání jsme dorazili na 2. RZ - Seitendorf. Tato vložka (stejně jako šestka) měla pro diváky tu výhodu, že její část (kde jsme se nacházeli i my) byla okruhová a soutěžní vozy ji tedy projížděly 2x. Špici startovního pole tvořily posádky, bojující o přední umístění ve třídách: Saibel, Lietz (oba Mitsu Evo V), Schmollngruber ( Mazda 323), Kogler (VW Golf Kit Car), "český export" Schlager (Mitsu Evo VI), Zellhofer (Suzuki Ignis S1600) a další více či méně známí jezdci. Čest mezinárodního závodu "zachraňovaly" dvě maďarské posádky. Startovní pole bylo hustě protkáno vozy kategorie H a Hist., tedy i u nás známými historiky. Převažovaly Mazdy 323 ve všech provedeních a stáří, objevila se i Audi Quattro. Schrott vyvětral svoji Lancii Delta Integrale Evo 3 a samozřejmě nechyběly švédské "tanky", jedoucí svůj Volvo cup. Úsek, který jsme sledovali, dokázal způsobit mnohým posádkám značné potíže. Jednalo se o rychlý, táhlý sjezd "na srdce" zakončený pravoúhlým odbočením doprava a po 100 m následoval další pravý úhel vlevo do kopce. Ve startovním poli již chybí kandidát na titul ve třídě Zwickl, kterého poškozený diferenciál jeho Hondy Civic Type R nepustil ani na start první vložky. V průběhu druhé vložky další čekatel na přední umístění Mannhart s Peugeotem 306 S16 proráží dvě pneumatiky. To je příčinou následného poškození chladiče a vůz končí na vlečce. Na dvojce také havaruje Breiteneder s rychlým Seatem Ibiza Cupra Kit Car. Druhé průjezdy "naším úsekem" jsou u většiny jezdů mnohem divočejší, takže hlína z krajnice je rozhozená po asfaltu a trať je klouzavější. To se málem stává osudným pro jezdce Benknera s naftovým Fiatem Stilo, kterého v levé zatáčce v poslední chvíli malá hromádka písku na krajnici zahraňuje před pádem do hluboké příkopy. Schrottova jasně žlutá Lancia Delta má nějak divně rozhozená přední kola. Vypadá to na poškozenou spojovací tyč řízení. Ta je také příčinou jeho pozdější havárie na 4. RZ. Na páté vložce se "poroučí" diferenciál ex tovární Mazdy 323 Wolfganga Schmollngrubera. Rovněž tento jezdec proto musí svoji případnou korunovaci odložit na Waldviertel Rallye 2006. Že nelze závodit s poškozeným ramenem na Mitsu Evo VI se na téže vložce přesvědčuje jezdec Andlinger. Do třetice všeho zlého odstupuje i jediná česká akvizice v závodě Eddy Schlager – vadný diferenciál. Zatímco se dějí tyto věci, my se přesouváme na vložku č. 6 - Maria Laach. Jak jsem již uvedl, je opět polokruhová, takže vozy uvidíme dokonce třikrát. Přijíždíme v časovém předstihu, takže si kousek vložky obcházíme pěšky a tipujeme vhodná místa. Vidíme, že pořadatelé již mají nachystaná mlíka. Úderem půl druhé (přesně podle harmonogramu) se objevuje několik aut, ze kterých vyskakují pořadatelé ve žlutých vestách a rozvinují připravená mlíka. Když přijíždí kontrolní vůz, je již vše v pořádku a početní diváci způsobně dodržují vyhrazené prostory. Výjimku tvoří postarší muž a žena, kteří celou dobu sedí na lavičce uprostřed křižovatky, nyní již v zamlíkovaném prostoru. Stačí však svižný průjezd prvního předjezdce a oba se urychleně přesouvají do vyhrazených prostor, kde jsou ostatní diváci. V průběhu závodu zjišťujeme, že tento pár je nějak spojený s posádkou, jedoucí s českou Felicií z dílny jezdce Prášila. Paní to ostatně dává najevo mohutným máváním kuchyňskou utěrkou ještě i za odjíždějícím vozem. Provede to dvakrát, na třetí průjezd nečeká a s pánem odchází. Mezitím pod námi zastavuje W. Ohrfandl se svým Opelem Astra GSI 16V z důvodu prasklé poloosy. Po chvíli stejná závada potkává naftový VW Golf IV Kit Car Michaela Koglera. Jeho ztichlý vůz vyjíždí mimo trať a mohutně značkuje asfaltku olejem z převodovky. Naštěstí jeden z místních diváků přináší piliny a olej uklízí. Za mohutného kvílení pneumatik projíždějí křižovatku dlouhá, hranatá Volva. Před jejich posádkami v duchu hluboce smekám. Někde na trati šestky se ještě daří Toto Wolffovi vyskočit se svým Mitsubishi mimo trať a také on předčasně končí. Čas nás začíná tlačit a my se rozhodujeme přesunout přímo do Leibenu, kde je centrum soutěže a servisní zóna. Až na místě zjišťujeme, že zóny jsou na třech místech, nedaleko od sebe. Všechny jsou v okolí pěkného hradu, v jehož historické bráně proběhl ráno start a v podvečer jsou vítány posádky v cíli. Komentátor představuje jednotlivé posádky a sám ředitel závodu jim přináší a podává k přípitku sklenky s vínem. Tak jsme se zabrali do vyhlašování výsledků, že si ani nevšímáme, že začalo drobně pršet. Déšť však postupně sílí a nutí nás k rychlému ústupu k našemu autu. Všichni jsme plni příznivých dojmů a Nowiho digitál čerstvých fotek. Rychle tmavnoucí obloha nám připomíná, že je třeba myslet na návrat. Ráno nacvičená cesta proběhne naprosto bez problémů a o půl jedenácté večer jsme doma. Jen pro pořádek výsledky: 1. R. Lietz, MitsubishiLancerEvo V (m.j. vicemistr v Porsche Supercupu) 2. M. Saibel, Mitsubishi Evo V 3. M. Zellhofer, Suzuki Ignis S 1600 Poznatky: Startovní listina – bohatá na typy vozidel.Vozy kategorie historik jako vždy začleněny mezi soudobé, což činí v průběhu závodu startovní pole pestřejší. Trať – asfalt, technická, náročná. Pořadatelé – klidní, slušní, poučení, nebuzerující a neprudící. Diváci – ukáznění, střízliví, slušní, mnozí znalí věci. Divácké body – viditelně značené, dobře přístupné autem, jak je zde zvykem, téměř až k samé trati. Text: Newmen, www.czechrallyeweb.net Foto: Nowi, www.czechrallyeweb.net

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Rozruch kolem Mörtla

28.03.2006 12:00

Článek , Ostatní

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Černý Kohout z Rakouska s nohami od bláta a s pohárem v ruce

/ Další video...