Zařazeno : Sprint1304
Oblíbený Syky měl poněkud hektický víkend. Jeho Lancer krátce před soutěží putoval k novému majiteli, týmový "vyslanec" Honza Šlehofer byl omrknout v M-Sportu Fiestu R5 a Honza Sýkora s Martinou Škardovou usedli do Fabie S2000 na Rally Krkonoše. Po třetím čase na úvodním testu se Sýkora na dvojce posunul do vedení, které držel a navyšoval až do cíle. Pro úplnost dodejme, že úvodní zkoušku vyhrál Roman Odložilík se stejným vozem a na pětce se radoval Miroslav Plíhal s Octavií WRC. Na druhém místě začal německý matador Matthias Kahle, brzy ale klesl za Odložilíka a v tomto pořadí dorazili i do cíle.
Pořadí za stupni vítězů se často měnilo, největším "cestovatelem" mezi pozicemi byl Plíhal, který se posouval nahoru a dolů, ale jeho posledním pohybem byl pád z pátého na sedmé místo na posledním testu. Propad zaznamenal v úplném závěru také Miroslav Jakeš, kterého v poslední chvíli překonal Polák s českou licencí Mariusz Malyszczycki a ovládl tak třídu produkčních vozů. Smolařem byl naopak Kořístka, který z pódiové příčky ve třídě 3 havaroval na poslední RZ. Výše než na šesté místo v cíli asi myslel Jan Dohnal s Peugeotem, ale po ztrátě na RZ 4 ho jeho finiš výše nevynesl. Elitní desítku za Plíhalem pak doplnily devítkové Lancery Kirniga, Firly a Pešla. Body do absolutního pořadí pak brali ještě Adolf, Brynda, Kurka, Trnovec a Vlček.
Absolutně dvanáctý Brynda byl nejen nejrychlejším jezdcem třídy 5, kam jeho Clio R3 patří, ale vyhrál i hodnocení dvoukolek. S odstupem více než minuty si pro druhé místo dojel Martin Vlček (Peugeot 206 Kit Car, třída 6), který na poslední zkoušce přeskočil Patrika Rujbra s Cliem i Adama Koblihu s C2 R2 coby dosavadního lídra své třídy. Ve třídě 5 pak pro bronz dojel Daniel Zpěvák s Ignisem S1600, v šestkách bral s velikým odstupem bronz Ondřej Bisaha. Třídu 7 ovládl Michal Horák s Felicií, druhé místo na poslední zkoušce ztratil Robert Čonka a tak se ze stříbra radoval Libor Paul s Fabií před Janem Heringem se stejným vozem. V někdejší třídě N3, dnes 8, přišel o vítězství na poslední zkoušce Jan Lunga s Cliem, kterého po minutové ztrátě na druhé místo odsunul Matěj Řehák s "tajpárem". Bronz bral Jan Petr také s Civicem. Třída 9 je doménou Civiců Vti, které s jezdci Vojáčkem, Lichovníkem a Grafkem zabraly kompletní stupně vítězů. V desítkách startovaly jen dvě dvojice a pánská posádka Havlík - Hlávka si hravě poradila s dámami Holickou a Teskovou. Diesely ovládl stylem start - cíl Oldřich Boček se Seatem Leon, před Liborem Horák (Octavia TDI) a Pavlem Musilem (Fabia TDI).
Pohár mohl mít jednoznačný průběh, Jiří Kašpar a áčkovou Octavií byl pětkrát nejrychlejší, ale ztráta na čtvrtém testu ho připravila o výhru. Polovinu soutěže až do cíle tak překvapivě vedl odchovanec hobby soutěží David Kovář s Felicií, Kašparově stíhačce chyběly k úspěchu čtyři desetiny vteřiny. Třetí místo bral prakticky domácí Petr Šimurda se svojí vypiplanou Škodou 130 LR.
Kompletní výsledky najdete ZDE.
15.06.2013 11:14
Ondřej Krajča, Česká rally
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |