Zařazeno : MS1306, Latvala
"Připravovali jsme se opravdu svědomitě, ihned po návratu z Argentiny jsme měli v Řecku dvoudenní test," říká pilot. "Hlavním úkolem testu bylo nastavení podvozku a trakce našeho Pola R WRC, protože nás v Řecku čeká hodně horizontů a skoků. V loňském roce jsem dlouho bojoval o vítězství, rozhodla má chyba a následný defekt pneumatiky, po kterém jsem skončil na třetím místě. Letos se budu snažit o bezchybný výkon a pokusím se zde vyhrát. Jakákoliv umístění na stupních vítězů jsou pro nás hodně důležitá, zejména pro Pohár konstruktérů."
Samotný závod je podle Latvaly zkouškou odolnosti člověka i techniky. "Řecká rally je nejtěžší závod roku. Zdejší šotolinové zkoušky patří k největším výzvám, co šampionát WRC nabízí. Rychlé úseky na rozbitých cestách, ale také pomalejší úseky na méně rozbité šotolině. Podmínky se budou měnit z minuty na minutu a my musíme být připraveni opravdu na všechno," vysvětluje. "Díky nějakým 300 kilometrům rychlostních zkoušek je Řecko opravdu krátké a my musíme nasadit rychlé tempo a dobrý rytmus hned od začátku. Jsou zde některé rychlostní zkoušky, kde by náš vůz měl mít navrch oproti konkurenci," dodává.
Ředitel VW Motorsport Jost Capito souhlasí, že je Řecká rally nejtěžší závod roku. "V mistrovství světa, není mnoho času na řešení problému, protože v zápětí nastane další. Po úspěšné Argentinské rally, kde všechny tři vozy skončily na bodovaných příčkách, věříme ve stejný výsledek i na nadcházející Řecké rally. Jsme rádi že do bojů vyrážíme s naším vozem Polo R WRC."
"Teď, když součástí světového šampionátu není Safari Rally, je Řecko bezpochyby největší výzvou pro všechny týmy," dodal závěrem Capito.
Zdroj: crash.net
01.06.2013 14:32
Martina Zikmundová, WRC