Zařazeno : Sprint1301, Malyszczycki
Startovní listina ještě prořídla před startem RZ 1. Závada elektroniky nepustila na trať Lancer Evo IX R4 Jana Sýkory a ze zdravotních důvodů odstoupil Jan Dohnal s Peugeotem S2000. Stejné důvody stály i za odstoupením Josefa Petáka po RZ2. Jaromír Tomaštík doplatil na jeden z retardérů na témže testu.
Mezitím se na čele soutěže válčilo o pozice v top 3. Výhra na RZ 1 a třetí čas na RZ 2 znamenal před prvním servisem vedení pro Mariusze Małyszczyckého s Lancerem Evo IX. Stejné vozy okupovaly i další pozice. Jen pár vteřin ztrácel Miroslav Jakeš a Robert Kořístka, kterému přestup do čtyřkolek zatím vycházel na výbornou. Led a sníh v lesních úsecích RZ dovoloval prosadit se i slabším vozům. Všechny pak jistě překvapil Martin Vopatřil s Fabií R2 na sedmé pozici a Petr Šimurda se 130 LR na devátém místě. RZ 3/7 pořadatelé kvůli povětrnostním podmínkám zrušili a peloton čekala po servise rovnou RZ 4. Małyszczycki ulil start a dostal penalizaci 10 vteřin. Kořístka zde nadělil druhému nejrychlejšímu Vojtěchu Štajfovi 12,5 vteřiny a dostal se do čela s nákokem přes 20 vteřin. Jakeš se posunul zpět na třetí místo. RZ byla po havárii Martina Březíka zrušena. Penalizace ale míchaly pořadím hned na další RZ. Jakeš dostal 20 vteřin za pozdní příjezd do ČK, Kořístka za stejný prohřešek 40. V čele soutěže tak byl rázem Polák, který zajel třetí čas. Jakeš s Kořístkou zajeli úplně shodný nejrychlejší čas. Na poslední RZ před druhým serisem o sobě dal druhým místem opět vědět Štajf a upevnil si bramboru. Małyszczycki přijel do servisu s náskokem 15 vteřin na Kořístku a 17,7 na Jakeše. V top 10 okupovanou vozy třídy 3, výjímkou byl čtvrtý Štajf zkoušející na svém voze komponenty R4, páté místo Miroslava Plíhala s Octavií WRC a osmé Tomáše Kurky s Lancerem R4, se zuby nehty stále držel i Vopatřil a Šimurda.
Jakeš zkoušel na posledních dvou RZ útok, oba úseky vyhrál, ale na Poláka to nestačilo. Ten si druhými místy vedení pohlídal až do cíle. Jakeš se alespoň posunul na druhé místo. Bronz při prvním startu se čtyřkolkou je výsledek z říše snů pro Kořístku. Štajf si čtvrté místo nepohlídal, mohla za to 30 vteřinová penalizace za chybně projetý retardér. Na čtvrté místo se posunul Plíhal, na páté Firla. Štajfa odsunula penalizace na šestou pozici, jen 0,1 vteřiny za Firlu, sedmý dojel Pešl. Neskutečné osmé místo vybojoval Šimurda s historickou "elerou". Před desátého Vopatřila se ještě vešel Adolf, který letos přezbrojil na Fabii S2000.
Náročnou soutěž nedokončilo celkem 25 posádek.
Výsledky:
1. Małyszczycki / Rathe Mitsubishi Lancer Evo IX 36:56.4
2. Jakeš / Novák Mitsubishi Lancer Evo IX +12.2
3. Kořístka / Drozd Mitsubishi Lancer Evo IX +31.8
4. Plíhal / Stross Škoda Octavia WRC +1:30.4
5. Firla / Jůrka Mitsubishi Lancer Evo IX +1:44.1
6. Štajf / Rajnoha Subaru Impreza R4 +1:44.2
7. Pešl / Pešek Mitsubishi Lancer Evo IX +1:46.6
8. Šimurda / Dlouhý Škoda 130 LR +3:25.4
9. Adolf / Gross Škoda Fabia S2000 +3:33.3
10. Vopatřil / Kostka Škoda Fabia R2 +3:38.9
13.04.2013 08:44
Marek Havran, Česká rally
Více souvisejících článků!
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |