Zařazeno : Dakar13, Loprais
Loprais dokončil 5. etapu jako jeden z posledních kamionů se ztrátou 1:57:53. Jelikož byl před tím v čele soutěže, jeho průběžná ztráta je o 3 minuty nižší, ale dostat se v této konkurenci na bednu nebude jednoduché. Důležité ale je, že červená Tatra pokračuje v soutěži a bude dále bojovat.
“No bylo to o fous," líčí Aleš Loprais. "Málem jsme už ani nevěřili tomu, že se do cíle dostaneme. Dlouho jsme hledali závadu, protože nám na autě odešly baterie, alternátor, ale i pohon 4x4. To může být bohužel na Dakaru klíčové. Navíc auto přestalo chladit a nešlo nastartovat. I když jsme uvízli v relativně lehkém terénu. Auto se stalo nepojízdné pouhých 20 km před cílem. Jedinou naší záchranou se pak stal další Čech, Marek Spáčil, který si zaslouží pochvalu a poděkování. Dokázal nás dotáhnout do cíle i za cenu ztráty vlastního času. Díky němu můžeme ještě pokračovat v soutěži.”
Znovu si uvědomujeme slova Karla Lopraise. O tom, jak záludný umí být Dakar, že vedení v takové části soutěže ještě nic neznamená. “Jsou problémy, se kterými se dá něco dělat, ale bohužel elektronika a elektrická kabeláž vozu jsou jedny z nejhorších závad, které nás mohly vůbec potkat. Ztratili jsme skoro dvě hodiny a tím pádem vedení v soutěži. Nic ale není ztraceno! Mechanici ihned začínají hledat příčiny a nikdo si nechce připustit fakt, že by se mělo v soutěži končit. Holt to je Dakar. Slyšeli jsme, že původní informace zněla defekt, ale tak to není. Jen ta smolná elektrika,” odpovídá smutný Aleš Loprais před odjezdem do bivaku.
22.10.2014 15:23
InstaForex Loprais Team, Dakar
02.01.2012 09:53
Loprais Team, Dakar
22.05.2012 18:32
Karel Felt, Právo, Dakar
16.09.2010 14:42
Jiří Vintr, Ostatní
04.01.2012 08:24
Loprais Team, Dakar
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |