Novopečený lídr týmu Qatar M-Sport Mads Ostberg se pro wrc.com rozhovořil o nejbližších plánech i programu na rok 2013. Nor má roční kontrakt a ve druhém týmovém voze by rád viděl Pettera Solberga, aby vytvořili norský tým.
![Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR] Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR]](./img_news/big/993_vodafone_rally_de_portugal_2012_5a35678384_c640bc3536.jpg)
Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR]
Kde si byl a co si dělal, když přišla informace, že se staneš lídrem Qatar World Rally Teamu?
"Nic nebylo 100% jisté do minulého pátku. To jsem věděl, že je to blízko. Pracovali jsme na tom velice tvrdě. V pátek jsem byl potěšen, ale do pondělka jsem to nemohl nikomu říci. Poslední detaily jsme ladili po mailu."
Jak důležité to je pro tvojí kariéru?
"Je velice důležité pokračovat v rozvoji. Do teď jsem se vše učil jako soukromník. Hodně jsem se naučil a něco se i povedlo, ale dostal jsem se do bodu, kdy je vše velmi těžké. Další pokrok mohl také skončit. Takže dohoda je velice důležitá. Nemohu slíbit, že se budeme dále zlepšovat, ale naším cílem je dále se učit a zrychlovat."
![Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR] Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR]](./img_news/big/330-47ac9e1020f1b_715210606b.jpg)
Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR]
Zrychlování znamená výhry a případně titul. Přemýšlíš o tom?"Připojit se k továrnímu týmu se všemi výhodami je skvělé. Na začátku roku budeme útočit na výhry, ale vše bude nové, tak uvidíme. OK, znám tým i auto, ale už nejezdím sám na sebe a to je jiné. Důležité bude adaptovat se a zkusit zabojovat o vítězství. Ve druhé polovině roku můžeme přemýšlet o nějakém umístění."Na jak dlouho máš kontrakt a kolik zahrnuje testování?"Je to na jeden rok a testů bude tolik, kolik je dovoleno. Testování pro mě bude velice důležité."![Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR] Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR]](./img_news/big/537_rally_poland_8e58fa1c20_d706079ba8.jpg)
Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR]
Budeš pod tlakem?"Určitě na mě nějaký tlak vyvíjen bude, ale zvládnu to. Jako soukromník jsem jezdil bez tlaku, ale jak bylo jasné, že Citroën a Malcolm chtějí vidět výsledek, tak jsem byl pod tlakem už letos."![Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR] Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR]](./img_news/big/790_francouzska_rally_a3d71194ec_c4836dea67.jpg)
Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR]
Citroën tě měl v hledáčku k Mikko Hirvonenovi. Když byl vybrán Sordo, myslel si na to, že tovární sedačka je ztracena?"Ani ne. Jednal jsem i s M-Sportem, ale nebylo to tak, že by Citroën byl plán A a M-Sport plán B. Oba týmy byly plán A. M-Sport znám, což bylo plus."![Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR] Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR]](./img_news/big/914_ostberg_andersson_ford_fiesta_wrc_89f9d1df96_2af18953be.jpg)
Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR]
Ještě jedna sedačku v týmu vedle tebe a Nassera Al-Attiyaha je volná. Koho by si přivítal?"Je to na týmu, určitě se rozhodnou lépe než já. Je zde hodně fám, ale určitě to bude dobrý pilot. Bylo by fajn, kdyby to byl Petter. Byl by to norský tým, ale podle různých zvěstí možná vůbec ve WRC nepojede."Co je teď v plánu, test na Monte?"Test bude ve Francii 10.-11. prosince. Tuhle rally neznám, ale tým nám pomůže. Pak následuje Švédsko, kde bych se měl rozjet."![Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR] Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR]](./img_news/big/1104_rally_racc_catalunya_-_costa_daurada_2012_c00a311cf7_891965fbfd.jpg)
Ostberg: Plán A pro rok 2013 byl Citroën i M-Sport [ROZHOVOR]
Už si oslavoval dohodu s M-Sportem?"Na pátek jsem pozval celý tým Adapta, mechaniky a všechny, kdo mi pomohli dostat se tak daleko."Zdroj: wrc.com