Zařazeno : Průlet
Sedmý podnik ME přilákal na start na portugalském ostrově Madeira kromě domácích jezdců jen tři zahraniční jezdce - Juho Hanninena, Lucu Bettiho a Roka Turka. Výrazným zpestřením měl být premiérový ostrý start Lotusu Exige R-GT s Bernardem Sousou za volantem. Premiéra ale trvala pouze dvě RZ, než jezdec po jednom sedmém a jednom desátém čase havaroval. Ještě o zkoušku dříve skončilo hávárií účinování prvního zahraničního hosta, Slovince Turka. Dalšího pravidelného účastníka ME Bettiho zradila ze čtvrtého místa technika na RZ 16 a Hanninen se po většinu soutěže držel na třetím místě, na posledním testu ale ztratil dvanáct minut a propadl se na sedmou příčku konečných výsledků.
Při neúspěchu "Evropanů" tak mohli vyniknout domácí, od RZ 2 si jel vlastní soutěž ve vedení Bruno Hagalhaes a jeho stín dělal Vitor Sá. Oba s Peugeoty 207 S2000. Na třetí místo se po smůle továrního jezdce Škody dostal Joao Magalhaes s Lancerem.
53. RALI VINHO DA MADEIRA
1. Bruno Magalhães/Nuno Rodrigues da Silva (P) Peugeot 207 S2000 2:39.41,8
2. Vitor Sá/Pedro Calado (P) Peugeot 207 S2000 +12,6
3. João Magalhães/Jorge Pereira (P) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +4.39,3
4. Ricardo Moura/António Costa (P) Mitsubishi Lancer Evo IX +6.42,7
5. Miguel Nunes/Victor Calado (P) Mitsubishi Lancer Evo X +8.30,5
6. Duarte Ramos/Luis Ramos (P) Mitsubishi Lancer Evo IX +8.56,3
7. Juho Hänninen/Mikko Markkula (FIN) Skoda Fabia S2000 +13.00,6
8. André Silva/Jorge Gonçalves (P) Citroën C2 VTS +17.09,4
9. Ana Sofia Correia/Rui Rodrigues (P) Citroën C2 VTS +17.34,1
10. Décio Aguiar/Deodato Freitas (P) Citroën C2 VTS +18.38,2
BODOVÁNÍ ME
1. Hänninen 164 (181), 2. Sołowow 47, 3. Basso 39, B. Magalhaes 39, 5. Iliew 37, 6. Kopecky 35, 7. Gassner Jr 33, 8. Gioszew 32, Betti 32, 10. Avci 30.
Foto (c) Castrol Ford Team Turkiye
Yagiz Avci s Fordem Fiesta S2000 triumfoval potřetí v řadě na Kocaeli Rallisi, šotolinovém podniku tureckého šampionátu s centrem v Izmitu. Výborný výsledek Castrol Fort Teamu Turkiye podtrhl druhým místěm Murat Bostanci, který na vítěze ztratil půl minuty. Pro třetí místo si s výraznějším odstupem dojel Ercan Kazaz s Mini S2000.
Do soutěže odstartovalo celkem 42 posádek, 7 z nich mělo k dispozici techniku S2000. Novinkou bylo Mini v rukách Volkana Isika. V první etapě začal nejlépe Murat Bostanci, který vyhrál dva testy, ale po superspeciálc klesl za Avciho a Rossettiho, jehož výkon ovlivňovaly potíže s tlumiči. Isik si premiéru s Mini příliš neužil, když odstoupil již na RZ 2. V nedělní etapě Rossetti postupně klesl na třetí místo a následně odstoupil pro poruchu motoru.
KOCAELI RALLISI
1. Yagiz Avci/Bahadir Gücenmez (TR) Ford Fiesta S2000 1:41.30,1
2. Murat Bostanci/Onur Vatansever (TR) Ford Fiesta S2000 +34,7
3. Ercan Kazaz/Emire Cantürk (TR) Mini S2000 +2.13,0
4. Burak Cukurova/Ünal Tezel (TR) Skoda Fabia S2000 +3.21,1
5. Daghan Ünlüdogan/Aras Dincer (TR) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.26,2
6. Ugur Soylu/Emir Sahin (TR) Mitsubishi Lancer Evo IX +6.33,4
7. Orhan Avcioglu/Burcin Korkmaz (TR) Ford Fiesta R2 +8.47,8
8. Emre Yurdakul/Burak Erdener (TR) Ford Fiesta R2 +9.54,0
9. Nebil Erbil/Onur Ahiskali (TR) Mitsubishi Lancer Evo IX +10.38,4
10. Sabri Ünver/Ufuk Uluocak (TR) Subaru Impreza WRX STI +12.02,4
BODOVÁNÍ MISTROVSTÍ TURECKA
1. Rossetti 92,4, 2. Avci 88, 3. Isik 70,6, 4. Kazaz 65,4, 5. Bostanci 64,2, 6. Cukurova 42,8.
Tradici automobilových soutěží pod slovenskými nejvyššími horami se pokusila po čtyřleté odmlce obnovit soutěž se čtyřicetikilometrovou délkou nezařazená do národního šampionátu. Vítězem se stal Tomáš Ondrej s Lancerem deváté evoluce. Druhý dojel se ztrátou více než sekundy na kilometr Igor Drotár s Fabií WRC a třetí místo si vybojoval Peter Haluška se Seatem Ibiza TDI.
Zdroj: autoklub.pl