Zařazeno : Průlet
Další podnik Mistrovství Evropy se jel v Bulharsku podle not domácích jezdců. Ze zahraničních pilotů na sebe nejvíce "upozornil" Luca Betti, který byl přistižen při nepovoleném tréninku a ještě před startem vyloučen. Stupně vítězů i největší porce bodů za vyhrané jednotlivé etapy i všechny nejrychlejší časy si rozdělili Iliev, Gioszew a Donchev. Nejrychlejší zahraniční posádkou byl Polák Rzeznik, téměř minutu a půl za ním dojel Antonín Tlusťák.
43. RALLY BULGARIA
1. Dimitar Iliew/Janaki Janakijew (BG) Skoda Fabia S2000 2:20.26,5
2. Petar Gioszew/Dimitar Spasow (BG) Peugeot 207 S2000 +22,8
3. Krum Donczew/Petar Jordanow (BG) Peugeot 207 S2000 +1.01,6
4. Maciej Rzeźnik/Przemysław Mazur (PL) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +5.06,5
5. Antonin Tlustak/Jan Skaloud (CZ) Skoda Fabia S2000 +6.26,1
6. Tihomir Stratiew/Dobrin Borisow (BG) Citroen C2 R2 Max +14.26,1
7. Francesco Parli/Andrea Cecchi (CH/I) Citroen DS3 R3T +17.00,9
8. Jekaterina Stratiewa/Carmen Poenaru (BG/RO) Citroen C2 R2 Max +22.27,5
9. Vasilis Gastos/Maria Amarantidou (GR) Citroen Saxo VTS +25.39,2
10. Iwo Daskałow/Stojan Dobrew (BG) Renault Clio RS +29.17,5
BODOVÁNÍ MISTROVSTVÍ EVROPY
1. Hänninen 89, 2. Iliew 44, 3. Basso 39, 4. Gioszew 37, 5. Kopecky 35, 6. Gassner Jr 33, 7. Betti 30, 8. Andreucci 26, 9. Sołowow 25, 10. Donczew 24, 11. Scandola 22, 12. Harrach 18, Rzeźnik 18.
Foto (c) safarirally.net
Soutěž s legendárním jménem a historií se jela v Keni. Slavná Safari Rally již pár let nepatří do žádného z vrcholných šampionátů a tak vítězí afričtí jezdci. Letos se to počtvrté v kariéře podařilo Carlu Tundovi, který o 15 vteřin porazil padesátiletého Iana Duncana. Ten na Safari startuje od roku 1983 a mladšího soupeře naháněl až do konce soutěže. Tundo ale zabral na závěrečném testu délky 87 kilometrů a vítězství si pohlídal. Na třetí místo se během závěrečné etapy posunul mladý Quentin Mitchell.
60. KCB SAFARI RALLY
1. Carl Tundo/Tim Jessop (EAK) Mitsubishi Lancer Evo IX 2:50.05
2. Ian Duncan/Amaar Slatch (EAK) Mitsubishi Lancer Evo IX +15
3. Quentin Mitchell/Chris Davis (EAK) Subaru Impreza WRX STI N16 +14.39
4. Mohammed Essa/Greg Stead (Z/ZW) Subaru Impreza WRX STI N12 +22.59
5. Peter Horsey/Bella Erskine (EAK) Mitsubishi Lancer Evo X +28.06
6. Jaspreet Singh Chatthe/Gurdeep Panesar (EAK) Mitsubishi Lancer Evo IX +33.48
7. Izhar Mirza/Zahir Shah (EAK) Mitsubishi Lancer Evo IX +34.30
8. Azar Anwar/Julius Ngigi (EAK) Mitsubishi Lancer Evo VIII +40.55
9. Don Smith/Bob Kaugi (EAK) Subaru Impreza WRX STI N12 +43.26
10. Manvir Singh Baryan/Denis Giraudet (EAK/F) Subaru Impreza WRX STI N16 +43.38
Foto (c) scuderiafiat.com.ar
Čtvrtý podnik argentinského šampionátu Rally de Catamarca ovládl tým Fiat, jehož jezdci obsadili první, druhé a páté místo. Zvítězil veterán Gabriel Pozzo, který o dvacet vteřin překonal nového lídra šampionátu Claudia Menziho. Pozzo sice vyhrál jen tři rychlostní testy, vedl ale již od první etapy. Naopak nedařilo se jezdcům s Fordy Fiesta - Villagra v první etapě vylétl z trati a ztratil pět minut, jeho týmový kolega Nico Diaz měl na RZ 3 hrůzostrašnou havárii, když jeho vůz ve velké rychlosti spadl do suchého koryta řeky. Posádka naštěstí vyvázla nezraněna.
RALLY DE CATAMARCA
1. Gabriel Pozzo/Daniel Stillo (RA) Fiat Palio 1:18.54,6
2. Claudio Menzi/Diego Cagnotti (RA) Fiat Palio +19,8
3. Miguel Baldoni/Gustavo Franchello (RA) Volkswagen Gol Trend +44,2
4. Juan Gil de Marchi/Mauro Albornoz (RA) Chevrolet Agile +44,7
5. Raul Martinez/Javier Montero (RA) Fiat Palio +2.11,2
6. Alvaro Marchetto/Marcos Bazan (RA) Mitsubishi Lancer Evo X +2.51,4
7. Juan Carlos Alonso/Pablo Monastero (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.26,1
8. Sebastian Abramian/Fernando Mussano (RA) Volkswagen Gol Trend +4.23,0
9. Federico Villagra/Jorge Perez Companc (RA) Ford Fiesta +5.07,4
10. Julio Gomez/Rodolfo Dell'Oso (RA) Subaru Impreza WRX STI +5.26,5
BODOVÁNÍ MISTROVSTVÍ ARGENTINY
1. Menzi 114, 2. Baldoni 103, 3. Villagra 96, 4. Pozzo 92, 5. Gil de Marchi 74, 6. Dominguez 71.
Foto (c) neiksans.lv
Společnou soutěž mistrovství Lotyšska a Estonska odjely posádky z obou zemí a zahraniční hosté v Lotyšsku. Smutnou Rallijs Madona vyhrál Estonec Georg Gross, který se po osmi měsících vrátil za volant Fordu Focus WRC a z technického hlediska neměl na startu konkurenci. Ze soutěže se odjel jen program druhé etapy, protože ji již na RZ 1 postihla tragická havárie, po které zemřel domácí spolujezdec Igors Bartaščenoks a další testy první etapy byly zrušeny. Nejvíce bodů v domácím šampionátu si připsal absolutně druhý Andis Neiksans s desítkovým Lancerem.
RALLIJS MADONA
1. Georg Gross/Raigo Mõlder (EE) Ford Focus RS WRC 08 1:00.22,21 (1. A+)
2. Andis Neikšāns/Māris Jēkabsons (LV) Mitsubishi Lancer Evo X +1.01,16
3. Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (LV) Mitsubishi Lancer Evo X +1.08,22
4. Siim Plangi/Marek Sarapuu (EE) Mitsubishi Lancer Evo X +1.11,45
5. Aleksiej Łukjaniuk/Aleksiej Arnautow (RUS) Mitsubishi Lancer Evo VII +1.13,51 (2. A+)
6. Egon Kaur/Erik Lepikson (EE) Subaru Impreza WRX STI +1.28,56
7. Sander Pärn/Ken Järveoja (EE) Subaru Impreza WRX STI +1.32.21
8. Stanisław Trawnikow/Konstantin Samuszija (RUS) Mitsubishi Lancer Evo VIII +1.33.52 (3. A+)
9. Aivis Egle/Adis Dauga (LV) Mitsubishi Lancer Evo X +1.52,41
10. Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks (LV) Mitsubishi Lancer Evo VIII +1.56,58 (4. A+)
BODOVÁNÍ MISTROVSTVÍ LOTYŠSKA
N4: 1. Vorobjovs 46, 2. Koitla 42, 3. A. Neikšāns 27, Egle 27, 5. Pärn 25, 6. Jeets 21.
A+: 1. Svilis 61, 2. Trawnikow 50, 3. Matijošaitis 30, 4. Łukjaniuk 27, 5. Łukomskij 16, 6. Osokin 13.
BODOVÁNÍ MISTROVSTVÍ ESTONSKA
1. Vorobjovs 120, 2. Plangi 115, 3. Aus 100.
Foto (c) Esapekkalappi.com
Ve Finsku pokračuje pohádka mladíčka Esapekky Lappiho. Svoji neporazitelnost dokázal uhájit i na prvním podniku letní části šampionátu, ale jeho vítězná série se tentokrát otřásala. Jarkko Nikara, který měl testovat nové pneu Yokohama, ale nebyly mu včas dodány a tak vytáhl z garáže použité gumy z minulého roku, zahájil suveréně nejrychlejším časem na úvodní zkoušce. Následně se ale nevyvaroval drobné chybyčky a závěrečnému ataku Lappiho podlehl o 1,8 vteřiny. Třetí dojel Juha Salo, který je druhý v šampionátu.
Zajímavostí byly starty dvou posádek Latvala Group - otec Jari Latvala startoval s Lancerem Evo III a dojel osmý absolutně, syn Jari-Matti startoval s historickým Escortem a svoji třídu vyhrál o více než pět minut.
POPPANKKI RALLI
1. Esapekka Lappi/Janne Färm (FIN) Ford Fiesta S2000 42.06,8
2. Jarkko Nikara/Petri Nikara (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +1,8
3. Juha Salo/Marko Salminen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +40,0
4. Antti Lahtinen/Matti Kangas (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +1.22,4
5. Riku Tahko/Markus Soininen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +1.25,4
6. Mikko Lehessaari/Lassi Hartikainen (FIN) Subaru Impreza WRX STI R4 +1.59,3
7. Veli-Matti Havelin/Jouni Näsman (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.03,5
8. Jari Latvala/Kari Mustalahti (FIN) Mitsubishi Lancer Evo III +2.16,3
9. Jarkko Hosike/Mikko Kaikkonen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.23,2
10. Jari Kihlman/Jaakko Jäntti (FIN) Subaru Impreza WRX STI +2.27,5
BODOVÁNÍ MISTROVSTVÍ FINSKA
SM1: 1. Lappi 99, 2. Salo 81, 3. Pajunen 52,5, 4. Tahko 40, 5. Vihavainen 36, 6. Tiippana 20.
Foto (c) Cornell Hache
Německý "truc šampionát" DRM pokračoval v Durynsku a pořadatelé tradičně otevřeli dveře své soutěže bezplatným startovným pro české posádky a také tradičně dorazili z Británie hosté s vozy kategorie WRC. Všem ale vypálil rybník v Německu pravidelně startující Rakušan Zeltner s Porsche, který druhého Dobberkaua porazil o minutu a tři čtvrtě. Pro třetí místo si dojel Brit Coffey s Imprezou WRC, který na sedadle spolujezdce vezl tiskovou pracovnici pořádajícího autoklubu Jenny Gaebler. Ze dvaceti českých posádek se nejvíce dařilo Vladimíru Barvíkovi, který dojel sedmý. Naopak ze sedmi odstoupivších byl největším smolařem Štěpán Voznica, které po technickém problému havaroval na shakedownu.
51. S-DMV Thüringen Rallye 2012
1. Zeltner - Zeltner Porsche 911 GT3 1:09:13,8
2. Dobberkau - Dobberkau Porsche 997 GT3 +1:48,9
3. Coffey - Gäbler Subaru Impreza WRC +3:36,4
4. Werner - Edelmann Porsche 911 GT3 +3:43,7
5. Trunbull - Gamblin Subaru Impreza WRC +4:34,2
6. Giest - Glatzel BMW M3 +5:05,1
7. Barvík - Dřímal Mitsubishi Lancer Evo IX +5:50,2
8. Stölzel - Windisch Porsche 911 GT3 +5:50,9
9. Noller - Kopczyk Mitsubishi Lancer Evo IX +6:48,4
10. Michel - Harbauer Opel Astra +6:50,6
11. Schmidtmeister - Schmidtmeister BMW M3 +6:53,9
12. Kurka - Müller Mitsubishi Lancer Evo X R4 +7:13,5
13. Tomek - Zeman Renault Clio R3 Maxi +7:56,9
Víkendový průlet
Třetí díl slovinského šampionátu Rally Velenje byl součástí i Mitropa Cupu, ale nepřilákal žádná zajímavá zahraniční jména, byť se na startu krom domácích sešly posádky z Maďarska, Itálie a Rakouska. Stejně jako dvě předchozí soutěže ovládl tu třetí Aleks Humar, který se Škodou Fabia S2000 nemá ani po technické stránce konkurenci. Na druhého Darko Peljhana najížděl přes dvě vteřiny na kilometr. Na startu se objevily i dvě Fabie R2 Preka a Novaka, které uzavřely desítku absolutního pořadí, ve třídě ale podlehly Citroenu Pajka.
27. AMTK Rally Velenje 2012
1. Humar - Rus Škoda Fabia S2000 1:00:11,8
2. Peljhan - Kacin Mitsubishi Lancer Evo IX +3:22,2
3. Bessenyey - Nyirfas Subaru Impreza +4:04,0
4. Klemenčič - Korpar Mitsubishi Lancer Evo IX +4:39,9
5. Grudnik - Pahor Renault Clio RS +4:50,2
6. Zanon - Zaiger Renault Clio S1600 +4:55,1
7. Pajk - Ošlaj Citroën C2 R2 Max +5:24,9
8. Žakelj - Selan Mitsubishi Lancer Evo IX +5:28,2
9. Prek - Mršnik Škoda Fabia R2 +5:54,1
10. Novak - Čar Škoda Fabia R2 +6:02,1
Na lokální belgické Geko Rally van Wervik si na Ypres potrénoval Freddy Loix, který v součtu časů vyhrál o dvě minuty nad Mathiasem Viaennem, ale v cíli odstoupil tak, jak před soutěží avizoval. Viaenne letos startující se Subaru WRC si odbyl premiéru s vozem S2000. Bez zajímavosti není, že všechny speciály této kategorie (celkem pět na startu) zůstaly bez dosažení cíle.
Vítězný návrat za volant zažil na Bianchi Rally Francois Duval, který s enkovým Lancerem vyhrál všechny erzety a na druhého Marca Delfosse najel přes tři minuty.
Zdroj: autoklub.pl