Zařazeno : IRC1205
Znalci si při vyslovení spojení Targa Florio vybaví jméno Vincenzo Florio, který na počátku minulého století přišel s myšlenkou silničního závodu na Sicílii a první ročník uspořádal v roce 1906. Jiní si vzpomenou na legendární jména s tímto závodem spjatá - Vic Elford, Stirling Moss nebo Sandro Munari. Ti všichni se zapsali mezi vítěze, než se z Targa Florio stala v roce 1978 rally.
První ročníky se odjely na takzvaném "Grande Circuit" o délce téměř 150 km, před první světovou válkou se třikrát jelo okolo celého ostrova a kilometráž se blížila tisícovce kilometrů. V meziválečných letech se jezdilo na "Media Circuit" (108), "Picolo Circuit" (72 km) a těsně před druhou světovou válkou také jen "Favoria Park" jako klasický okruhový závod na trati délky necelých 6 km.
Po válce přišly tři rekordní ročníky s délkou jednoho okruhu přes tisíc kilometrů a od roku 1951 se jezdil již jen "Picolo Circuit", v letech 1955 až 1974 zařazený do mistrovství světa cestovních vozů. I po zkrácení děsivě náročný okruh se změnami přilnovosti v každé ze zatáček na úzkých a rychlých horských silnicích s vracáky a úzkými průjezdy nebyl zrovna vzorem bezpečnosti.
Foto (c) motorsportblog.it
Po několika tragédiích ať již v řadách soutěžících nebo diváků, začala Targa Florio nový život jako podnik italského rally šampionátu, kde je dodnes. A letos se dočká i výrazného mezinárodního zviditelnění, když se zařadí mezi podniky dynamického šampionátu pod hlavičkou Eurosportu, IRC.
Legendární status jednoho z nejstarších automobilových podniků na světě žije dále třeba v odkazu značky Porsche, která své otevřené vozy pojmenovává právě po sicilském dobrodružštví "Targa".
A i rallyové období Targa Florio má svého hrdinu, je jím italský multišampión Paolo Andreucci, který má doma šest zlatých věnců. Letos může přidat sedmý, konkurence mu ale narostla o pravidelné účastníky IRC.
Zdroj: maxrally.com, wikipedia.org