Zařazeno : Sportgarage, Legacy
Vývoj Subaru Legacy RS skupiny A začal okamžitě po posvěcení spojení japonské automobilky a týmu Prodrive z Banbury okolo Davida Richardse v září 1989. Rozměrný sedan s podélně uloženým motorem typu boxer měl nízko posazené těžiště a spolu se symetrickým pohonem všech kol byl dobrým startem do světa velkých soutěží. Legacy mělo proti konkurenci nižší výkon, málo odolné transmise a slabé brzdy. Pro rok 1992 tak tým připravil přepracovaný vůz s novým systémem vstřikování paliva, na tratích se ale udržel jen do poloviny sezóny 1993, kdy ho nahradila kompaktnější Impreza 555.
Kdesi v Itálii v bazaru
Mezi největší úspěchy Legacy patří dva tituly z britského šampionátu díky Colinovi McRae, druhá místa na jednotlivých soutěžích MS v sezóně 1992. Jediné vítězství Legacy přišlo při jeho téměř posledním továrním vystoupení na Novém Zélandu 1993. Od Finska stejného roku se již psala kapitola s názvem Impreza...
Známý plochý motor
Od loňské Rally Legend v San Marinu je jedno Subaru Legacy také v pražských Štěrboholích. Ve Sportgarage se po Lancerech EVO V a VI chystá vůz pro MČR historických automobilů. Z Itálie dovezné civilní Subaru Legacy RS se "narodilo" v roce 1992, je tedy po faceliftu z průběhu roku 1991. Sehnat původní RS z roku 1990 je i v Japonsku prakticky nemožné, za rok shánění vhodné "ojetiny" se v zemi vycházejícího slunce objevily v inzerci dva kusy, z nichž jeden byl prakticky nepojízdný.
Začíná rozebírka
Zmíněný facelift se dotkl především tvaru předních a zadních světel a tím pádem i všech přilehlých dílů - nárazníků, víka kufru, blatníků - pochopitelně také čela karoserie jsou jiná. To se při stavbě ukázalo jako problém, aby vůz splňoval pravidla pro historické automobily, musí být ve stavu roku 1990. Tedy jiné lampy, víko kufru, blatníky, nárazníky... a pochopitelně také čela. Do nalakovaného skeletu dovezeného Legacy se tak dodatečně doplňovaly díly z narychlo sehnaného dárcovského vozu.
Dobrý den, motor ven
Po odstrojení vozu byl osazen ochranný rám u pana Dlouhého, pak se sundaly nápravy a následovalo otryskání původního laku ve Škoda Auto. Otryskaná karoserie se pochopitelně pak nalakovala a začala kompletace v dílně Sportgarage. Firma Protlum pana Křístka připravila tlumiče speciálně pro Legacy, z Anglie se podařilo sehnat originál Prodrive pravé přední rameno, pan Dlouhý pak vyrobil zbývající levé. Motor je již složený, převodovka je v řešení, většina ostatních komponentů je již také připravená. Sportgarage je také ve spojení s několika týmy z Belgie a Anglie ohledně těch "správných" áčkových dílů, které je jinak velmi těžké sehnat.
Legacy všude, kam se podíváš
Skelet v lakovacím boxu
Nalakováno, vyrámováno
Horní usazení tlumičů
Protlumy speciálně pro Legacy RS
Zadní zavěšení
Bude vypadat dobře, ne?
Tohle je trochu horší... problém zmíněného faceliftu
Dárce orgánů
Už to jen složit
Tohle by podle současných pravidel nebyl historik... aneb RS z roku 92
03.12.2009 09:41
Pavel Jelínek, Česká rally