Před dvěma dny proběhl v Americe jeden z nejpopulárnějších závodů do vrchu na slavnou horu Pikes Peak. Nubohiro Tajima se speciálem Monster Tajima Suzuki SX4 pokořil bájnou hranici 10 minut.
Foto: facebook.com/pikespeakhillclimb
Letošní závod do vrchu Pikes Peak se zapíše do dějin. Vůbec poprvé v historii se totiž podařilo zdolat cíl položený ve výšce 4300 metrů nad mořem za čas kratší než deset minut. Dokázal to závodník Nobuhiro Tajima se speciálem Monster Tajima Suzuki SX4, který spadá do "neomezené" kategorie. Přesný čas činí 9:51,278, což na dvacetikilometrovém úseku znamená průměrnou rychlost 121,7 km/h.
Druhé místo nakonec vybojoval i přes technické potíže s brzdami Rhys Millen se speciálem Hyundai, který zajel čas 10:09,242. Třetí příčku obsadila speciální Dacia Duster No Limit. Její čas 10:17,707 není vůbec špatný. Na novém rekordu se podepsal fakt, že byla velká část trati již s asfaltovým povrchem, zatímco se tu v minulosti závodilo pouze na štěrku.
Foto: facebook.com/pikespeakhillclimb
Kandidátem na výhru byl i Paul Dallebach se svým speciálem o výkonu 1300 koní. V tréninku doslova drtil konkurenci, ale v závodě mu na startu zhasl motor a po chvíli později se mu rozpadla hřídel a bylo po nadějích, závod nedokončil.
O první místo v kategorii aut s jednou poháněnou nápravou se poprali Rod Millen (Hyundai Genesis Coupé) a Jeff Zwart (Porsche 911 GT3 RS). První jmenovaný byl nakonec v cíli s časem 11:04,912 o necelé tři sekundy rychleji. Zajímavý je i výsledek dvou experimentálních elektrických závodních speciálů, které v závodě startovaly. Ikuo Honawa zdolal trať za slušných 12 minut a 20 sekund, druhý Chad Hord za méně přesvědčivých čtrnáct a půl minuty.
Pikes Peak Record Breaking Run with Monster Tajima
Trať do vrchu Pikes Peak má délku necelých 20 kilometrů, je na ní 156 zatáček a průměrné převýšení je 7 %. Start leží v nadmořské výšce 2862 metrů a cíl již ve zmíněných 4300 metrech. Z toho vyplývá, že motory tu mají velký problém s dodávkou kyslíku. Podél trati také nenajdete skoro žádné záchranné bariéry nebo únikové zóny, takže každá chyba se trestá.