English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

MČR sprint - jak to všechno dopadlo? [VÝSLEDKY TŘÍD]

Zařazeno : Sprint2010

Radek Vojtěchovský, 29.10.2010 14:11
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 6009x


Početné a barvité startovní pole v letošní sezóně nabízely jednodenní soutěže. Společně se startujícími do MČR na stejných tratích soutěžili účastíci Poháru ČR a na některých soutěžích i historici. Absolutním vítězem sprintů se stal Roman Kresta, kdo ale vyhrál v jednotlivých skupinách a třídách?
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Sprinterský kalendář obsahoval pro sezónu 2010 celkem devět podniků a do závěrečné tabulky bylo započteno šest nejlepších výsledků. Krestovi k titulu stačilo šest startů, ze kterých pětkrát zvítězil a tak si mohl dovolit v průběhu sezóny dvakrát chybět na startu a vynachat i závěrečný Vsetín. Rallysprintového mistra nenavigoval jako ve velkém mistrovství Petr Gross ale mladý Tomáš Kašpárek. Na čtyřech soutěžích bylo jejich zbraní Mitsubishi Lancer EVO IX, na domácí Kopné se posadili do Peugoeotu 207 S2000 a pro Agropu vybrali Škodu Fabia S2000.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Škrtání výsledků v absolutním pořadí potkalo jen oba vicemistry - Odložilíka a Petáka. Roman Odližilík byl také jediným, kdo dokázal Krestu porazit v přímém souboji, ale na Fuchs Oil Rally Agropa měl k dispozici podstatně silnější Citroen Xsara WRC. K tomuto vítězství přidal Odložilík ještě jedno z Lužických Hor a v součtu o čtyři body předčil Josefa Petáka. Ten si při Krestově neúčasti připsal vítězství v hodnocení MČR ve Vsetíně, ačkolik v absolutním pořadí ho předstihli zahraniční hosté Melichárek a Grzyb.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

V absolutním hodnocení bylo v závěru sezóny klasifikováno 41 posádek a sedmička sporadicky startujíchích zůstala mimo hodnocení. Jednalo se o testující Tarabuse, Martina Semeráda a Achse, domácí střelce s WRC Komárka a Mikuláštíka nebo hostující okruháře Engeho a Fulína, kteří startovali a bodovali na jedné soutěži. Za stupni vítězů zůstal také jen o čtyři body Orsák (Mitsubishi) a pak již s výraznějším odstupem následovali Jelínek (Mitsubishi), nejrychlejší WRCař Štěpánek, Firla s Lancerem EVO VII, překvapení letošního roku Martin Vlček, talentovaný Jan Černý a desítku uzavřel defekty a smůlou pronásledovaný Jan Sýkora. Za desítkou zůstal mladý a dravý Mirek Jakeš, sporadicky startující Josef Semerád nebo na třináctém místě nejrychlejší dvoukolkář Brynda.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Ve skupině S2000 byli v závěru roku klasifikováni čtyři jezdci, titul připadl Josefu Petákovi, protože startoval výhradně s vozem této kategorie, stejně jako druhý Karel Macek s exotickou Toyotou Corolla S2000. Třetí Odložilík doplatil na střídání vozů a Kresta s vozem této kategorie startoval jen dvakrát. Díky tomu ale přišel o titul ve skupině N a třídě N4. Paradoxně tak absolutní mistr nepřidal žádný titul ve skupině nebo třídě. Pódium skupiny N a její nejsilnější třídy mělo obsazení Orsák, Kresta a Jelínek.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Dvoulitrům ve třídě N3 vládla partnerská posádka Rally-Manie Petr Pelech a Aleš Zimolka, kteří s Hondou Civic Type-R získali pět triumfů a na Oldřicha Hrubého s Renaultem měli v závěru sezóny náskok devětadvaceti bodů. Třetí místo ve třídě získala pravidelným sbíráním bodů Eva Vykydalová. Klasifikováno bylo celkem deset posádek. Slabší třída N2 se mohla pochlubit ještě čtyřmi klasifikovanými posádkami navíc, ale i zde stála na nejvyšším stupínku Honda Civic, ale VTi, řídil jí také Pelech, ale Pavel a také vozil v sezóně nálepky Rally-Mania na svém voze. Na pódium ho doprovodil se čtyřiceti body ztráty Patrik Rujbr a Marek Holík, oba se stejnými vozy. Nejméně se sešlo malorážek třídy N1, jediným kdo odstartoval na všech soutěžích byl Ondřej Koubek s Fabií, pětkrát ho doplnil Jan Hering a jednou ještě herec David Suchařípa, také s Fabiemi.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Skupina A je již několik let doménou výhradně vozů s předním pohonem. O titulu se rozhodovalo až v závěrečném Vsetíně a radoval se nakonec Petr Brynda s Renaultem Clio R3, ale ani druhý Václav Dunovský se Suzuki Ignis A1600 nemusel nikterak smutnit. O něco trpčí příchuť má závěrečná tabulka skupiny A pro Antonína Nováka s Citroenem C2 S1600, který zůstal třetí o pouhé dva body a smolařem roku je možné nazvat Jana Dohnala, kterému kolabovaly motory Clia S1600, ale i půjčeného Swiftu, jak na běžícím pásu. Stejné stupně vítězů, jako ve skupině A se opakovaly i v hodnocení 2WD.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Nejsilnější áčkovou třídu A7 logicky s přehledem ovádl Brynda, druhé místo bral mezi osmi klasifikovanými Aleš Kaválek s Hondou Civic Type-R a třetí místo vybojoval Roman Štefan se stejným vozem, jakým jel vítěz. Třída A6 je doménou vozů S1600, které si také rozdělily stupně vítězů, když vyhrál Dunovský před Novákem a Dohnalem. Čtvrté místo vybojoval v konkurenci modernějších vozů Marcel Svačina s Felicií Kit Car. Celkem bylo klasifikováno 14 posádek.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Stejný počet klasifikovaných, ze kterých ale jen 11 bodovalo, měla třída A5. Nejslabší áčkové třídě vládly Škodovky, z titulu se radoval Lumír Galia s kitovou Felicí, stejný vůz sedlal i vicemistr Robert Čonka a až třetí Václav Kopáček startoval s modernější Fabií. Do skupiny A patří také "ropáky" třídy D9, kde nenašli rovnocennou konkurenci bratři Bočkové se Seatem Ibiza a Octavií, ostatní soutěžící spoléhali na služby Škody Fabie RS. Vicemistrem se stal Karel Dawson, který nasbíral stejně bodů jako třetí Tomáš Král, v jehož neprospěch hovořilo, že nevyhrál ani jednu soutěž.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Specialitou sprintů pak je skupina S, se třídami S1 a S2. Ve slabší S1, do které by spadaly třeba velké kity, letos nikdo nestartoval. Do S2 patří vozy kategorie WRC, bývalé třídy A8 nebo silné historické vozy, jejichž majitelé nechtějí startovat na chvostu pole mezi historiky. Ve třídě tak bylo možno během roku vidět Octavii, Fabii, Imprezu nebo Xsaru WRC (plus Lancer WRC, který ale do MČR nebodoval), áčkovou Imprezu, Ford Escort Cosworth, Ford Sierra Cosworth nebo BMW M3. Nejvíce bodů pak nasbíral Milan Pantálek se Škodou Fabia WRC, před Janem Štěpánkem s Octavií.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Pohár ČR a Mistrovství ČR historiků si necháme do dalšího článku.


/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Ken Block Gymkhana Seven [VIDEO]

/ Další video...